Egy nemrég megjelent kínai RPG hirtelen óriási sikert ért el, miután több tartalomgyártó is kipróbálta. Mobilon már szép eredményt ért el.

Amikor 20 évvel ezelőtt végre kaptam PlayStationt, nagyon hamar beleszerettem a japán RPG-kbe. Jellemző volt rájuk az anime-stílus, sok időt lehetett velük eltölteni, a történet is viszonylag maradandó volt. Nagy kedvenc volt a Chrono Trigger, illetve a Breath of Fire sorozat.

Persze a japán RPG-k világa nálunk nyugaton egyfajta rétegjáték. Vagy szereti valaki, vagy egyáltalán nem. Japánban és Kínában viszont hatalmas siker, hetente több ilyen stílusú játék jelenik meg. Éppen ezért kicsit meglepő a Genshin Impact gyors sikere.

Az ingyenes Genshin Impactot csak mobilra már több mint 17 millióan töltötték le.

 

Történt ugyanis, hogy pár nappal ezelőtt, szeptember 28-án több platformon elérhető lett a free-to-play játék. Kínában egyfajta hype is kialakult mellette, ami miatt milliók regisztráltak elő. Persze sokak számára a játék a The Legend of Zelda: Breath of the Wild másolata, mégis elnyerte egy-egy ismert tartalomgyártó tetszését. Többek között Xqc, Sodapoppin is felkarolta, ami valószínűleg sokan nyom a latba.

A Genshin Impact egy nyílt világú, kalandot, felfedezést és látványos harcokat ígérő játék. Mechanikái azonban alapvetően megkülönböztetik a Zeldától. A karakterek és azok elemei rendkívül egyedi módon testreszabhatók.

A cím egyébként PS4-re, Nintendo Switch-re és PC-re is letölthető, de különösen nagy sikert ért el mobilon. A mobiljáték-adatelemző, App Annie szerint 17 millió ember húzta be a játékot az első négy nap alatt. Ez csak a mobilletöltések száma, a PS4 és a PC felhasználók száma nincs benne.

Érdemes megjegyezni, hogy körülbelül 21,3 millió ember regisztrált elő a Genshin Impact-ra, és közülük 16 millióan Kínában élnek. Ez annak köszönhető, hogy az ilyen típusú mobiljáték rendkívül népszerű a kínai piacon. A további 5,3 millió Kínán kívüli elő-regisztráció igenis nagy sikernek számít. Kevés kínai játék ér el ekkora sikert nyugaton.

Természetesen azt nehéz megmondani, hogy hányan játszanak vele aktívan, miután letöltötték. Egy elemző szerint a Genshin Impact az első héten 50 millió dollárt hozott a fejlesztő miHoYo-nak. Ez azt jelenti, hogy sok letöltő máris élt a mikrotranzakciós lehetőségekkel, hogy jobban tudjon haladni a játékban.

A játékot itt találod.

Te szereted az ilyen típusú játékokat?

https://www.facebook.com/groups/1737295806551859

×