Saját címkét kap a loot box a korhatár-besorolás jelrendszerében
Két évvel azután, hogy a „játékon belüli vásárlások” címkét hozzáadták a korhatár-besoroló jelzésrendszerhez, hamarosan a loot box is saját címkét kap.
Két évvel azután, hogy a „játékon belüli vásárlások” címkét hozzáadták a korhatár-besoroló jelzésrendszerhez, hamarosan a loot box is saját címkét kap.
Két évvel azután, hogy a „játékon belüli vásárlások” címkét hozzáadták a korhatár-besoroló jelzésrendszerhez, hamarosan a loot box is saját címkét kap.
Az Entertainment Software Rating Board egy non-profit szervezet, ami számítógépes- és videójátékok, szórakoztató szoftverek korhatárait határozza meg Észak-Amerikában. A szervezet évek óta igyekszik minél jobban meghatározni azt, hogy mire lehet alapvetően számítani egy játékban. Így két évvel ezelőtt hozzáadták a „játékon belüli vásárolások” címkét a besoroló-jelzéséhez. Most egy újabb címke került fel, ami magában foglalja a loot boxokat.
Az új „Includes Random Items” (random itemeket tartalmaz) felirat közvetlenül a már meglévő címke alá csatlakozik be. Ezzel nyilvánvalóvá téve, hogy az adott játékban nem csak vásárolni lehet, de véletlenszerű tartalommal találkozik majd a felhasználó.
#ESRB will begin assigning a new Interactive Element, In-Game Purchases (Includes Random Items).
Find out more in our new blog: https://t.co/LPhd5rl7VL pic.twitter.com/nO6p8r1yYJ
— ESRB (@ESRBRatings) April 13, 2020
„Az új „random items” címkét minden olyan játékhoz hozzárendeljük, melyben véletlenszerű elemeket lehet vásárolni. Ebbe beletartozik a loot box, a gacha, az item-vagy kártyacsomag, a prize wheel, a treasure chest stb.” – olvasható az ESRB leírásában.
A testület azt állítja, hogy azért nem a loot box kifejezést használják a címkén, mert az nem fed le minden vásárlással elérhető véletlenszerű elemet. Ráadásul mivel a szülők kevesebb mint egy harmada ismeri csak a loot box kifejezést, nem mindenki értené.
Ha ez nem lenne elég, az ESBR azt is elmondta, hogy a címkét nem feltétlen a szülők, sokkal inkább felhasználók, játékosok kérvényezték. A korábbi „in-game purchases” (játékon belüli vásárlások) címke szintén a közösség felháborodása miatt került be a rendszerbe, miután sokan panaszkodtak a loot box-okra, különösen a Middle-earth: Shadow of War és a Star Wars: Battlefront II megjelenése után.
Az ESBR akkor azt mondta, hogy a loot box kifejezés azért nem került bevezetésre, mert sok szülő nem ismerte a szót, illetve sokkal inkább aggódtak a pénzköltés, s nem a szerencsejáték-faktor miatt. Erre most úgy tűnik, kitaláltak egy alternatív megoldást.
Várhatóan tehát hamarosan minden Észak-Amerikában megjelenő játékon megjelennek a jelzések, amiből előre lehet majd tudni, hogy az adott játékban van-e valamilyen random item vagy sem.
Szerinted jó ötlet volt az új címke bevezetése?