Idén sem tervez pihenni a Riot, a már bejelentett játék fejlesztése mellett a LoL-t is korszerűsíteni fogják. Többek között a kliens is reflektorfényt kap!

A League of Legends a világ egyik legismertebb és legjátszottabb esport címe. A fejlesztéséért a Riot Games felel, akik immáron több, mint 10 éve foglalkoznak a híres MOBA életben tartásával. Kifizetődő üzlet ez, ugyanis a játék világa, Runeterra, köré külön franchise birodalmat építenek, mint tavaly bejelentették. Jön a Legends of Runeterra online kártyajáték, a Wildrift néven készülő LoL port, valamint verekedős, FPS és akció-RPG játék is úton van. Arról nem is beszélve, hogy egyéb indie játékok is készülnek a témában a Riot Forge gondozásában.

Mindez tehát meg sem történhetett volna a League of Legends sikere nélkül.

Kliens nélkül pedig nincsen játék

Az egész League of Legends játékélmény áll, vagy bukik a kliens hibátlan működésén. S azt kell, hogy mondjuk, legyen bármennyire is sikeres a LoL, a kliens kérdésben folyamatosan elhasal a játék.

Nap, mint nap érkeznek a hajmeresztő kliens-sztorik a nagyobb fórumokra, többnyire Redditet pakolják tele a játékosok hibalistákkal.

All the things that are wrong with the League client – 2020 edition
byu/Naerlyn inleagueoflegends

 

Példának okáért a fentebb látható link egy igencsak masszív gyűjtemény, ami csak és kizárólag olyan kliensproblémákat listáz, amiket a bejegyzés szerzője tapasztalt. Vagyis mindez csak a jéghegy csúcsa, ám ha az ember rászánja magát az olvasására, hosszú perceket fog eltölteni vele.

Ami pedig a legfájóbb a történetben, hogy sajnos ez a valóság.

Inkonzisztens chat funkciók és faék egyszerűségű barátlista

Tapasztalataim szerint nem minden esetben működik rosszul a kliens. Viszont valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva, „el tud fáradni”. Néhány óra játék után olyan, mintha kimerülne a kliens, ekkor pedig kezdődik a káosz a semmiből.

Ilyenkor történik velem sokszor az, hogy a barátlista egy egyszerű grafikai elemmé változik, megszűnik annak normális működése. Kattinthatatlanná válik a menüpont, s csak akkor javul meg, ha újraindítjuk a klienst.

Kép forrása: leagueoflegends.com

Szintén a „fáradtság” egyik jele, amikor a chat sem működik rendeltetésszerűen. A legjobb, amikor üzenetet kapunk, a kliens lejátssza a jelzőhangot, a tálcán nem jelzi vizuálisan semmi az üzenet érkezését. Így ha az ember nem ül éppen a gép előtt, könnyen lehet, hogy észre se veszi, ha valaki megpróbálta felvenni vele a kapcsolatot.

Ha már chat, akkor essen szó a voice chat helytelen működéséről is. Abban az esetben, amikor automatikusan „Away” státuszba lép a kliensünk, mert nem értünk hozzá hosszú ideje, akkor a lobby-ban aktív voice chat elnémul. Ám ha visszatérünk és elkezdünk kattintgatni a kliensben, a státusz aktívra változik, a mikrofonunk viszont marad néma. Ez pedig hosszútávon igencsak idegesítő, ráadásul a kliens tesz a beállításainkra, önálló életet él.

Kényelmetlen hiányosságok

Toplane választása

Kép forrása: League of Legends

Nem elég, hogy hibásan működik a kliens, sok esetben nagyon buta, vagy éppen egyszerű, mint egy barlangrajz. A Custom játékoknál például, ha valakit véletlenül kirúgunk a váróból, nem tudjuk visszahívni, egy teljesen új várót kell készítenünk, hogy együtt tudjuk játszani az adott játékossal. Persze, többnyire nem rugdosunk ki csak úgy játékosokat, viszont ha véletlenül történik, ez meglehetősen kellemetlen szájízt hagy maga után.

Az már tényleg csak hab a tortán, hogy a Custom játékoknak nincs beépített voice chat szolgáltatva, vagyis ezt a funkciót nemes egyszerűséggel kispórolta a kliensből a Riot Games.

Jön a megoldás?

A cikkben felsorolt elemek tényleg csak azok a hibák és hiányosságok, amik nekem, a cikk írójának elsősorban feltűnnek, vagy éppen zavarnak engem. Ez nem jelenti azt, hogy nem létezik még temérdek kellemetlenség, erre tökéletes példa a linkelt hibagyűjtemény. A teljesség igénye nélkül elkészített véleményblokk arra jó, hogy érzékeltessem, egyetlen embernek is több ezer karakternyi problémája van a klienssel nap, mint nap, így tényleg nagyon kell a beígért javítás.

Ward művészkép

Kép forrása: mobalytics.gg

Az év elején a Riot Games elkészített egy videósorozatot, aminek az első részében külön szegmenst kapott a kliens, mint kiemelt 2020-as prioritás. Ha minden igaz, meghallotta a fejlesztőcsapat a közösség sóhaját és idén komoly fejlődésre számíthatunk kliensfronton. Elsősorban gyorsabb működést és az éppen ismert hibák javítását tűzték ki célul.

Arról sajnos nincs információnk, hogy az első hullám mikor érkezik, de várjuk, mint a messiást, ugyanis szignifikánsan javulna a játékélmény, ha nem a klienssel kellene folyamatosan foglalkoznunk, hanem spórolhatnánk az energiánkkal a folyamatosan feedelő Yasuokra.

https://www.facebook.com/groups/lolhungary/

×