A Big Fish játékoldal kezdeményezésének célja, hogy a játékosok együtt játszanak, összefogjanak, majd együtt érjenek el közös célokat. Legyen az játék, vagy épp a rák elleni küzdelem.

Ilyenkor év végén több cég és szervezet indít jótékonysági gyűjtést, vagy a rászorulók megsegítésére, vagy valamilyen nagyobb cél érdekében. Az online játékportál, a Big Fish idén ezzel szemben olyan kezdeményezést indított, aminek során egyetlen centet sem kért a felhasználóktól. Csupán közös játékra invitálta a közösséget.

A Big Fish, miközben 225 ezer dolláros összeget adományozott a Nemzeti Mellrák Alapítványnak, a játékosbázist is bevonta a kampányba. Az üzleti modell teljesen más, mint amit eddig megszokhattunk. Ahelyett, hogy pénzt kérnek a közösségtől, inkább arra kérik őket, hogy a kezdeményezést elismerve, együtt/egymás ellen játszanak a játékaikkal.

Az oldal több összesen 7 játékában indult közösségi kihívás, melynek lényege, hogy minél többet játszanak a játékokkal. A free-to-play játékosok ezzel játékon belüli jutalmakat is szerezhettek.

Kép forrása: Polygon

„A játékosaink többsége nő, az évek során pedig sokan megosztottak történeteket arról, hogy a játékaink minként segítettek nekik a nehéz időkben, mint a rákkezelés, vagy a gyógyulás. Az volt a célunk, hogy értelmes célt építsünk a játékokba” – mondta Jeff Karp, a Big Fish elnöke a Polygonnak.

A Big Fish online játékai közt olyan címek szerepelnek, mint a Toy Story Drop, a Cooking Craze és a Big Fish Casino. A legtöbben pedig a Decurse című fantasy RPG-vel játszottak.

„A Decurse játékosok hozzászoktak ahhoz, hogy együtt dolgozzanak a nagyobb közösségi célokért, miközben előre haladnak a játékban. Ez valószínűleg sokat segített ebben” – mondta Karp.

A jótékonysági felhívást egyébként az Big Fish alkalmazottai találták ki.

„Az egyik munkatársunk ötlete az volt, hogy egy játékon belül hozzunk létre egy eventet. Amikor szóba került a jótékonysági program ötlete, amely az emlőrákra hívja fel a figyelmet, egyre több munkatásunk csatlakozott.”

A Big Fish célja mindezzel az volt, hogy olyan a játékokkal ne csak élményt adjanak a felhasználóknak, de egyesítsék őket egy olyan ügy köré, amely sokak számára fontos probléma. Ez a közösségről és annak hatásáról szól.

„Sok játékos osztotta meg a történetét, és nagyszerű volt látni, hogy a játékosok miként támogatják és ösztönzik egymást” – tette hozzá Karp.

 

https://www.facebook.com/groups/erackgaming/

×