Ingyenes high-res textúrákat tesz elérhetővé az Epic Games
Az Unreal Engine fejlesztői felvásárolták a 3D szkenneléssel foglalkozó Quixelt, és termékeik ingyenes megosztásával segítik a játékfejlesztőket.
Az Unreal Engine fejlesztői felvásárolták a 3D szkenneléssel foglalkozó Quixelt, és termékeik ingyenes megosztásával segítik a játékfejlesztőket.
Az Unreal Engine fejlesztői felvásárolták a 3D szkenneléssel foglalkozó Quixelt, és termékeik ingyenes megosztásával segítik a játékfejlesztőket.
Az Epic Games hivatalos blogposztban jelentette be a hírt, hogy felvásárolták a nagyfelbontású 3D szkenneléssel foglalkozó Quixert. A cég termékei közül érdemes kiemelni a Megascans textúrakönyvtárat, ahonnan a modellezők valósághűen részletes felületeket tölthetnek le 3D modelleikhez.
A Quixel termékeit olyan játékokban használták már, mint például a Metro Exodus, a Destiny 2 vagy a Battlefield V, de nem csak a játékfejlesztők számára hasznosak az ilyen nagyfelbontású textúrák. Hollywood is rendre az ilyen adatbázisokat használja, az olyan filmekhez mint például a Fekete Párduc, az új élőszerelpős Oroszlánkirály, vagy a Tűzgyűrű: Lázadás.
Tekintve hogy az Unreal Engine eddig is ingyenesen elérhető eszköz volt a fejlesztők kezében, az Epic Games nyíltan kifejti célját, hogy ezeket a reliasztikus textúrákat ugyanúgy ingyen megkapják a fejlesztők.
„A fotorealisztikus 3D anyagok gyártása mindig is költséges vállalkozás volt mind a játékfejlesztésben, mind a filmgyártásban. A Quixellel való együttműködésnek köszönhetően a Megascans ingyenessé tétele a művészet ezen szintje elérhetővé válik mind a nagy AAA játékok fejlesztői, mind az indie-játékok alkotói számára” – írja az Epic Games.
Ezzel a hatalmas eszköztárral tehát egyre gyakoribbá válnak majd a kidolgozott, fotorealisztikus játékok és filmek.