A 4Players nemrég lehetőséget kapott, hogy rövid interjút készítsen Hideo Kojima-val, melyben elsősorban arról beszéltek, mit is szeretne Kojima átadni a játékosoknak a Death Stranding-gel.

A Death Standing november 8-án jelenik meg és jelenleg mindenki arra kíváncsi, vajon a mester mennyire hozza vissza azt az elképesztően egyedi és lenyűgöző élményt, amit a kezdetekben a Metal Gear Solid nyújtott. Reméljük, hogy a 4Players interjúja nyomán választ kaphatunk néhány kérdésre, ami talán azt is segít eldönteni, megvegyük-e Kojima legújabb játékát.

-Nyilvánvalóan nem csak játékokat szeretnél készíteni, de valamilyen mélyebb értelmet is akarsz azoknak adni. Milyen üzenetet szeretnél átadni legújabb játékoddal, a Death Stranding-gel?

A való világban mindenki elszigetelten élt, vagy elválasztva valakitől. Az elszigeteltséget néha egyfajta trendnek is nevezik. Online is. Mindenki kapcsolódik a világhoz, de csak annyit tesz, hogy botokkal ver másokat. Ezért a Death Stranding egyik témája a kapcsolat. Azt szeretném, ha az emberek elgondolkodnának a világról, miközben játszanak, és ne csak a játékélménnyel foglalkozzanak. A játék arról beszél majd, hogy mit is jelent az elszigeteltség és a kapcsolat. Azt szeretném, hogy mindenki élvezze a játékot, de az a célom, hogy a végén mindenki nézzen körül, nyissa ki a szemét és azt mondja: “Oh, ez meg ez, akár ezt meg ezt jelentheti.” Szóval azt remélem, hogy lesz utóhatása a játéknak és a mondanivalónak.

Kép forrása: Death Stranding

-Nagyon aktív vagy a közösségi médiában. Nem rossz számodra, hogy mindig felkészültnek kell lenni a reakciókra, ha valakinek valami nem tetszik?

Természetesen mindig odafigyelek. Azt gondolom, hogy az embereknek szükségük van egymásra. Gondoljunk csak a családokra, a falvakra, a városokra, vagy akár az országokra. Igen, nagyon sok az ellenérzés, sőt még az erőszak is, amikor belépünk a közösségi médiába… De meg kell érteni, hogy az embereknek együtt kell élniük másokkal. Ezért azt szeretném, hogy miközben a Death Stranding-gel játszanak, ne csak kritizáljanak mindent, hanem nyissák ki a szemüket, és vegyék észre, hogy mi zajlik körülöttük. Ahogy mondtam a Death Stranding egyik témája a csatlakozás, a kapcsolat. De azt nem mondtam, hogy az jó vagy rossz. Azt szeretném, hogy ezt az emberek maguk döntsék ezt el, hogy saját véleményt alkossanak.

 

A Metal Gear Solid: The Phantom Pain után úgy döntöttél, hogy maradsz a nyílt világú játéknál. Mi volt a legnagyobb kihívás számodra? Lehet a túl nagy szabadság átok is?

Nos, miután egy akciójátékot megtapasztaltál nyílt világban, nehéz visszatérni más tematikához. Az interaktivitás miatt gondoltam így. Természetesen vannak más módok is egy játék elkészítésére, ugyanakkor nem tudok visszatérni például a lineáris történetmeséléshez, miután megtapasztaltam a nyílt világú játékot. A probléma azonban a technológia. Természetesen technikailag nehéz nyílt világot létrehozni. A játékosnak a lehető legnagyobb szabadságot kell adni, és soha nem vagy biztos abban, hogy a játékos mit fog tenni. Így a nyílt világú játék történetmesélése a legnagyobb kihívás.

A Phantom Pain például lineáris történettel indul és amint a játék átmegy a nyílt világba, a történet háttérbe szorul. Néhány Hideo Kojima rajongó nem volt elégedett ezzel. Ezúttal erre nagyon figyeltünk, így a rajongók nem fognak csalódni. Nyílt világ a történet fontosságával.

Kép forrása: Death Stranding

Sok stúdió megpróbálja bevonni a közösséget a játékfejlesztés folyamatába, néha kreatív döntéseket befolyásol egy-egy visszajelzés. Gondolod, hogy a játékosok hangjának ilyen hatással kell lennie a játék tervezésére, vagy inkább a saját ötletekre és vízióikra koncentrálsz?

Számomra ez nem opció. Ha ezt tenném, nem tudnék új dolgokat kipróbálni. Egy új projekt indításakor a legnagyobb ellenség általában a család. A család alatt itt a munkatársakat vagy a rokonokat értem. Ők azt mondják: “Ó, ez nem lesz sikeres. Még soha nem láttunk ilyen játékot.”

Ez az a pont, amikor valami újat hozol létre. Csak akkor mutatom meg a játékot az embereknek, amikor a látomásom már megfelelő szinten beépült a környezetbe. Amikor a játék már látható a közösség számára, akkor már benne van a gondolat. Ilyenkor persze figyeljük a reakciókat. Például abban, hogy hogyan működjenek a vezérlők, vagy milyen legyen a felhasználói felület. Ezeket az ötleteket természetesen meghallgatom, de a mag nem változik.

Kép forrása: Death Stranding

Azt mondtad, hogy a Death Stranding új műfajt hoz be a játékok világába. Miért érezted úgy, hogy újat kell létrehoznod?

Ahogy az általam készített lopakodós játékoknál is (Metal Gear Solid), mindig valami újat szerettem volna alkotni. Hiszem, hogy ez a sorsom. Olyat csinálni, ami már létezik, az nem én vagyok. Nem mondok nemet a többi már létező játékra, de ami engem illet, szeretnék valami újat létrehozni. Ezért akartam egy teljesen új műfajt alkotni.

Szerinted valóban műfajteremtő lesz a Death Stranding?

A termékhez nem tartozik leírás.

3 990 Ft

Kosárba

A termékhez nem tartozik rövid leírás.

Bár nem egy hosszú videó, de kiválóan jellemzi a videojáték-karakterek mozgását. A paródia igen népszerű lett a Twitteren.

Gyászol a filmes és a videojátékos világ. Elhunyt az egyik legkiemelkedőbb zeneszerző, az olasz Ennio Morricone. Több nagy sikerű videojátékba is készített zenét.

Ben Yedder twitteren reagált az új TOTSSF lapjára, ez alapján pedig biztosra vehetjük, hogy pontosan tudja, mennyire nem szeretik a játékosok a FUT lapjait.

×