Nem kellenek kóbor ebek a Watch Dogs Legionba
Egyáltalán nem lehet kutyákat látni majd az érkező Watch Dogs Legion játékban. A Ubisoft meg is indokolta, hogy miért.
Egyáltalán nem lehet kutyákat látni majd az érkező Watch Dogs Legion játékban. A Ubisoft meg is indokolta, hogy miért.
Egyáltalán nem lehet kutyákat látni majd az érkező Watch Dogs Legion játékban. A Ubisoft meg is indokolta, hogy miért.
Címének ellenére egyetlen kutya sem lesz a Watch Dogs új részében – írja a PCGamer. Clint Hocking, a Ubisoft kreatív igazgatója ugyanis kijelentette, hogy a cég komolyan foglalkozott azzal a kérdéssel, hogy mi lesz szegény állatokkal, miután mi játékosok kegyetlenül legyilkoljuk gazdáikat utunk során.
„Amikor meglátsz az utcán sétálni egy nőt egy kutyával, majd egyszer csak úgy gondolod, hogy lelövöd a nőt, akkor meg kell kérdeznünk magunktól, hogy mit kezdjünk a kutyával?” – mondja Clint.
A fejlesztők számára ez igen komoly problémát jelentett, ugyanis a Legion soha nem látott módon szimulálja az NPC-ket. Ahelyett, hogy csupán környezeti elemként kezeli őket, mint például a GTA V, itt egy komplett kapcsolati-háttérsztori hálózat jön létre, melyet minden NPC betart. Ennek oka, hogy ugye bármelyik NPC bőrébe bújhatunk majd, akik egyedi módon reagálnak aztán a történetre.
A lenyűgöző szimulációnak vannak határai, és a kutyák már nem férnek bele. Ha mondjuk egy kutya miattunk árván marad, komoly fejlesztést igényel kidolgozni, hogy mi történjen vele.
„Valaki örökbe fogadja? Vagy kóbor kutya lesz? Eltűnik a világból? Egyáltalán szükség van-e a játékban kutyákat megjelenítenünk és a szimuláció részévé tenni? Nem tudjuk, hogyan kezeljük ezt a problémát. Úgyhogy nem lesznek kutyák” – tette hozzá Clint.
Megmondom őszintén, először arra gondoltam, hogy a készítők az állatokkal szembeni együttérzésből nem tesznek kutyát a játékba, nem gondoltam, hogy fejlesztői probléma áll mögötte. Pedig érdekes lett volna látni, ahogy a gazdátlanná váló kutyák falkába verődnek és saját ellenállást alakítanak ki az emberek és játékosok ellen. Vagy épp mi magunk lehetnénk a kutyafalka irányítója. Vagy mondok még jobbat: ha már úgyis minden NPC irányítható, miért ne bújhatnánk egy kutya bőrébe? Na úgy igazán poén lenne sokkolóval lopakodni a küldetésekben.
Okosan reagáló állatokkal egyébként számos más nyílt világú játékban is találkozni, akik lehetnek félénkek, barátságosak vagy támadók. A The Division 2-ben például kutyákkal és őzikékkel is lehet találkozni a nyílt utcán, nem beszélve mondjuk a Far Cry játékokról. Ellenpélda tehát akad bőven.
Persze az is egy megoldás lehetne, hogy a kutyák ott várakoznának, ahol gazdáikat megöltük. Ezzel emléket állítva a híres japán kutyának: Hachikonak, aki gazdája halála után a vonatállomáson várt, amíg el nem pusztult. Mai napig vár, hiszen szobra ott található a bizonyos állomáson.
Annyi már most biztos, hogy a Watch Dogs Legion lenyűgöző játéknak ígérkezik, de úgy néz ki, hogy kutyák nem lesznek benne. Így aggódnunk sem kell a sorsuk miatt – legalábbis a játékban. Köszönjük Ubisoft!