A Steam egy blogbejegyzésben fejtette ki, hogy erősen elgondolkoztak a felhasználói értékelések átalakításán, különösen annak kapcsán, hogy a Notre Dame-i katasztrófa után ingyenes lett az Assassin’s Creed Unity.

A közelmúltban történt Notre Dame-i katasztrófát követően számos szervezet, köztük a Ubisoft is támogatni szerette volna az újjáépítést, amiben nagy szerepe van az Assassin’s Creed Unity-nak is. A Ubisoft ingyenessé tette a játékot, aminek eredménye többek között az lett, hogy megváltoztak a játék felhasználói értékelései, pozitív irányba.

A Steam ennek kapcsán azt a kérdést veti fel, hogy vajon az ingyenesség után alakult értékelés valóban tükrözi-e a játék valós értékeit? A játékok értékelése a Steam-en arra szolgál, hogy mindenki képet kapjon arról: érdemes-e megvenni a játékot, összességében mit gondolnak róla a játékosok?

Kép forrása: The Verge

Most azon gondolkoznak, hogy az ilyen időszakok értékelését belevegyék-e az összértékelésbe? Egy-egy ilyen esemény valóban felértékelhet egy játékot, de ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy a játék jobb lett, vagy többen hirtelen megszerették. A Stem így vélekedik erről:

„Néhány héttel ezelőtt, reakcióként a Notre-Dame tragédiájára, a Ubisoft nagyszerű gesztust tett rajongói felé, ingyenesen elérhetővé téve a Uplayen az Assassin’s Creed: Unityt, és anyagi támogatást különítve el a műemlék újjáépítéséhez. Ez az AC: Unityt a Steamen játszók számának jelentős megugrásához, és a játék nagy számú pozitív értékeléséhez vezetett. Emiatt kezdtünk mi, és a közösség tagjai is azon tűnődni, hogy ez talán végre egy pozitív értékelés-bombázás-e, és hogy témaidegennek kellene-e tekinteni.”

„A Ubisoft jelentős frissítéseket adott ki az AC: Unityhez a megjelenése óta, és úgy tűnik, voltak olyan játékosok, akik megjelenéskor lepattantak róla, de most visszatértek, és sokkal élvezetesebbnek találták a játékot.”

Kép forrása: Steam

„Szóval nem egyértelmű, hogy értékelés-bombázás. Az biztos, hogy nem illik bele az eredeti, „az értékelési pontszám csökkentését célzó” meghatározásunkba, de 2017-ben a közösségi kifejezés is inkább csak az értékelés-bombázás összehangolt negatív tevékenységére összpontosított. Jó volna megváltoztatni ezt a kifejezést valami olyanra, ami nem utal pozitív vagy negatív dologra, de ez tényleg a közösségen múlik.

De ténylegesen jobbak vagy rosszabbak azok a játékok egy ilyen kontextusváltozás után? Tükröznie kellene ezt az értékelési pontszámnak? Nem akarjuk, hogy a játékosok olyan játékokat vegyenek, amelyekben nem lelik örömüket, mert az egyikünknek sem jó az iparban, ezért azt akarjuk, hogy az értékelési pontszám a lehető leghasznosabb legyen.”

„Jelen esetben a Notre-Dame tragédiája úgy hozta, hogy történetesen immár az AC: Unity tartalmazza a sértetlen műemlék legjobb virtuális reprodukcióját a világon. Ez olyan kontextusváltozás, ami növelheti az értéket, amit a játékos a játéktól kap, vagyis a játék talán tényleg jobb, mint amilyen korábban volt? Vagy talán nincs kapcsolat, és igazából az tölti el jó érzéssel a játékosokat, hogy a Ubisoft jelentős összeget adományoz a műemlék újjáépítésére? Az októl függetlenül, ez talán csak rövid távú, átmeneti hatás?

Kép forrása: Steam

Figyelembe kellene egyáltalán venni az átmeneti hatásokat az értékelési pontszámokban? Ha egy játék erősen az év egy időszakához, mondjuk a karácsonyhoz kötődne, gyanítjuk, hogy karácsony környékén az értékelési pontszámának ingadozását látnánk, mivel akkor többen vették meg és gondolták összességében, hogy jobb, mint azok, akik az év más időszakában vették meg.”

Kép forrása: Youtube

A Steam egyelőre tehát bizonytalan azzal kapcsolatban, hogy mit kezdjenek egy ilyen helyzettel. Azért is tették közzé ezeket a gondolataikat, mert kíváncsiak a felhasználók véleményére. Ha szeretnéd segíteni a munkájukat, nyugodtan írd le véleményed az bejegyzés alá!

Te mit gondolsz? Az ilyen időszakok és akciók értékelései bekerüljenek az összértékelésbe?

×