A kínai esport-piac jelenleg sem kicsi, a hírek szerint a jövőben pedig még elképesztőbb bevételeket hozhat az országnak.

A kínaiak szeretnek játszani. Ez annyira igaz, hogy Kína első számú állami műsorszolgáltatója, a China Central Television (CCTV) nemrégiben arról számolt be, hogy az ország esport piaca a következő években jelentős mértékben növekedhet – írja az Esports Insider.

A piac 2018-ban elérte a több mint 353 milliárd forintnak megfelelő jüan bevételt, a növekedés mértékét tekintve pedig ez az összeg 2020-ra 847,5 milliárd forintnak megfelelő jüan is lehet. Az iparágban egyébként jelenleg több mint 50 ezer ember dolgozik, ami becslések szerint 2020-ra elérheti a 250 ezret.

Bang Xu, a Tomorrowland Esports Ltd. alelnöke elmondta, hogy három évvel ezelőtt, két vagy három havonta rendeztek 1-2 esport versenyt, 2016-ban alig 10-et. Most pedig egy hónapon belül a bajnokságaik száma meghaladja a 100-at.

Kép forrása: eSportsJunkie

„Bár egyre többen hajlandók belépni az esport iparba, sajnos az igazán tehetséges játékosok nincsenek olyan nagy számban, mint amilyen ütemben egyébként az iparág növekszik” – tette hozzá.

Az elmúlt időszakban számos kínai főiskola indított esporttal kapcsolatos kurzusokat, amiken többek között meg lehet ismerkedni az esport rendezvényszervezéssel, vagy az esport közvetítés módjaival. Mindemellett a kínai kormány is igyekszik felhívni a közvélemény figyelmét a sportágra. Április 3-án a kínai kormány hivatalosan is jóváhagyta az „esports operator” és az „esports játékos” fogalmát, mint két új hivatalos szakmát az országban. Ezzel a kormányzati támogatással a kínai esports rajongók nagyobb bizalommal fordulhatnak az ágazathoz, így hozzájárulnak az országos és globális piaci tényezők fejlődéséhez.

Kína az utóbbi években tehát nagy hangsúlyt fektet az esport ágazat fejlesztésére, állami és edukációs szinten is. Vajon ez elég lesz ahhoz, hogy a jövőben mindenhol ők uralják a piacot?

×