A mi adatainkat is közzétette a Google: Így viselkednek a magyarok járvány idején
A Google segíteni próbál a koronavírus elleni küzdelemben.
A Google segíteni próbál a koronavírus elleni küzdelemben.
A Google segíteni próbál a koronavírus elleni küzdelemben.
A Google régóta készít statisztikákat a felhasználói szokásokról. Ezzel nem lehet túl sokat kezdeni, (persze az igazán haladó felhasználók tehetnek lépéseket) elvégre mindebbe beleegyeztünk a felhasználói feltételekben. Ezeket az adatokat tette most közzé a Google, egész pontosan 131 ország adatait tették nyilvánossá, köztük Magyarországot is. Ezzel a Google célja az volt, hogy elősegítse a különböző döntések meghozatalát.
A február 16 és március 23-a közötti időszak adatihoz pedig bárki hozzáférhet, ezen pedig szerepelnek az előbb említett adatok.
Ez időszak alatt 66 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi és szabadidős helyszínek látogatottsága (éttermek, kávézók, mozik, bevásárlóközpontok) és továbbá a tömegközlekedési forgalom is visszaesett 50 százalékkal.
A piacok, élelmiszerboltok és gyógyszertárak látogatottsága 43%-ot zuhant, ezzel együtt pedig a munkahelyi jelenlét is 32%-kal csökkent a február 26 előtti időszakhoz képest. A parkok látogatottságán már sokkal kevésbé látszik az esés, ezekre a helyekre ugyanis mindössze 7 %-kal járnak kevesebbszer az emberek. A lakóhelyek környékén tartózkodás pedig 10 %-kal nőtt ez idő alatt.
Ezeket az adatokat egyébként megyére lebontva is megtekinthetitek, ebben jobban látszik az eloszlás. Míg például Budapesten 38 %-kal csökkent a parkok látogatottsága, addig Bács-Kiskun megyében 10 %-os növekedés volt tapasztalható.
Ha pedig érdekel, hogy milyen adatokat tud rólad a Google, akkor itt magad is megtekintheted őket.