A SentiOne legfrissebb felméréséből kiderül, hogy a magyarok körében melyek a legnépszerűbb közösségi portálok, és miről beszélünk legtöbbet rajtuk.

Nagyon úgy tűnik, hogy a magyar internetezők döntő többsége nem nagyon húzta fel magát a Facebook, Instagram és WhatsApp leálláson. Legalábbis ez derült ki a SentiOne legfrissebb felméréséből, melyet 13,5 millió online említést elemezve állítottak össze – írta meg a HVG.

A felmérés során vizsgált 15 ezer ezzel kapcsolatos publikus említés többsége pozitív volt, nagyrészt vicces, poénos tartalmakat osztottak meg a leállást érintő témában. Ez mondjuk nem is olyan meglepő, hiszen hazánkban még mindig a Facebook az egyik elsődleges közösségi platform, ahol a magyar felhasználók leginkább híreket, recepteket és koronavírusról szóló híreket olvasgatnak.

A SentiOne a márkák népszerűségét mutató Brand Health Indexe (BHI) szerint a Facebook a 0,6-os pontszámmal rendelkezik, mellyel a második legnépszerűbb platform.

Az első a népszerűségi listán az Instagram 0,7 ponttal, amit leginkább annak köszönhet, hogy a felhasználók itt inkább pozitívabb témákkal találkoznak. Nagyjából ezt mutatja a leggyakrabban használt megosztó szavak is, melyek a „gratulálok”, a „bajnok” és a „hajrá” voltak, míg a legkedveltebb hashtagek az #instahun és a #mik lettek. Továbbá az is kiderült, hogy az Instát leginkább este 8 és 9 között használják a magyar felhasználók, és a direkt említésekben a Facebook mögött a második legnépszerűbb közösségi platform.

Nem lehet meglepetés, hogy a TikTok lett az egyik legmegosztóbb platform, amit mi is szoktunk érzékelni a hozzászólások között. A SentiOne adatai szerint közel azonos arányban oszlanak meg a pozitív és negatív említések, ami talán annak köszönhető, hogy ott leginkább a fiatalabb korosztály van jelen, amit az idősebb korosztály nem feltétlenül ért és ismer. Érdekesség, hogy a Tiktokról leginkább este 10 és 11 körül beszélnek a magyarok.

A Twittert Magyarországon csak nagyon kevesen használják, sőt, a 0,39-as BHI indexe is azt jelzi, hogy sokkal több a negatív említés mint pozitív. A kék madaras platformon a leggyakoribb beszédtéma a Bitcoin és az NFT voltak, melyek 74%-a férfiak között zajlott.

A legkevésbé használt közösségi oldal Magyarországon a LinkedIn, melyet összesen 47.000 alkalommal említettek (publikusan), mindössze 60 milliós elérése volt idén, és  0,3-as BHI mutatójával az egyik legnépszerűtlenebb is, melyet este 7, 8 és 9 óra tájékán használnak.

×