Lehet szeretni, vagy nem szeretni a VR-t, ám azt el kell tudni fogadni, hogy a videojátékozás jövőjét is jelentheti a technológia.

2024.04.29. – Lehet kedvelni, vagy nem kedvelni a VR (Virtual Reality – Virtuális Valóság) technológiát, azt azért merész lenne kijelenteni, hogy a jövő nem ennek áll. Még csak a felületét kapargatjuk annak a lehetőséghalomnak, amit a VR magában hordoz, ezt egyébként az Apple új Vision Pro szemüvege is igazolja. Számtalan videót látni a neten arról, hogy ezek az eszközök milyen minőségben képesek feljavítani a kreatív munkafolyamatokat, na meg a szórakoztatás terén is komoly áttörésekre lehet képes.

vr

A videojátékok szerelmesei már egy ideje élvezhetik a VR adta lehetőségeket, ott van példának okáért az Oculus Rift, vagy a PlayStation saját masinája, a PS VR, aminek második verziója tavaly került a piacra. Volt nekem is szerencsém tesztelni az utóbbit, s azt kell, hogy mondjam, meglepően jól szerepelt, nem gondoltam volna, hogy ennyire fogom élvezni a Gran Turismot, vagy éppen a Resident Evilt belső nézetből. A rosszullét még azért kerülgetett, de ez biztosra veszem, hogy elmúlna, ha huzamosabb ideig használnám a gépezetet.

Perverzió, vagy menőség?

A világ egyik legkomolyabb VR-szettjét birtokló virtuális valóság rajongó szinte biztos, hogy nem érzi már rosszul magát, ha hirtelen egy másik világba pottyan a technológiának köszönhetően.  GingasVR-nak több mint 5,5 millió forintot érő VR-szettje van, amit természetesen tartalomgyártáshoz használ elsősorban. A Skyrim és Fallout VR videóiról ismert videós most egy újabb eszközzel toldotta meg a gyűjteményt, beszerzett egy haptikus visszacsatolással megáldott szerkót, ami lehetővé teszi számára, hogy „valós fájdalmat érezzen”, ha megsebzik őt valamelyik játékban.

A ruha elektródákkal van felszerelve, ami egyenesen a bőrbe juttat fájdalmat a játékban történt sebzések alapján. Lényegében minden rossz lépést egy kisebb elektromos sokkolás követ, ám úgy tűnik, hogy ez nemhogy elijesztette a hölgyet, szabályosan motiválja, sőt még élvezi is.

 

Persze abban a pillanatban, amikor megtörténik, felteszem nem túl rózsás a helyzet, ezt Gingas fentebb linkelt X posztja is bizonyítja. Sikítás, fájdalom, de az adrenalinnak köszönhetően nem elmenekül, hanem további kalandok után néz.

Ezt a részét már kicsit „perverznek” gondolom a VR-ozásnak, ám az megkérdőjelezhetetlen, hogy a játékokban való elmerülésnek ez a technológia a jövője. Ha sikerül egy jó minőségű „futópadot” is készíteni az otthoni VR-szettekhez, jöhetnek is az „elmerülős” szóló kalandok teljesen új világokban!

Ezt olvastad már?

Ezzel a 46 egészen kiváló játékkal teljesen ingyen játszhatsz

×