Egy egészen különleges, hihetetlenül szürreális horrorjáték mutatkozott be.


Bódi Dániel

2024.04.24. – Ha mond valamit az 1984, a Twin Peaks, a BioShock és a Layers of Fear, akkor nagyjából már lehet egy sejtésed arról, hogy miféle szürreális, sötét borzalmat tartogat a kínai Pollard Studio és a Wired Productions legújabb közös pszichológiai horrorjátéka, a KARMA: The Dark World.

A helyszín egy alternatív 1984-es Kelet-Németország, amit egy különösen megalomán vállalat, a Leviathan Corporation figyel meg és irányít. Ezúttal viszont nem az elnyomottak, hanem a cég oldalán vágunk neki a disztópikus világnak: Daniel McGovern a Leviathan belsős gondolatrendőrségének egy nyomozója, aki nemcsak megfigyeli az embereket, hanem képes belépni a mentáljukba, így hozzáférve az emlékeikhez és gondolataikhoz. A célja, hogy a cég által kijelölt eseteket tüzetesen megvizsgáljuk, összerakjuk az emberek fejében talált darabokat, amivel talán eggyel közelebb kerülünk az igazsághoz. De, kinek az igazságához vajon?

A megfigyelt emberek fejében ugyanis minden megváltozik, amit a valóságról tudni vélünk. Odabenn nem igazán úgy működnek a dolgok, ahogyan odakinn: mindenféle hallucinációkat, nem ritkán önvédelmi mechanizmusokat kell túlélnünk, miközben a kirakós darabjait próbáljuk összeilleszteni, hogy mihamarabb elhúzhassuk a csíkot – hogy aztán egy másik nyálkás agyban merülhessünk el.

Kicsit, mintha a Psychonautsban lennénk, amit nyakon öntöttünk némi Orwellel és egy kis Layers of Fearrel. Nem is tévedünk olyan sokat. A Karmában minden, ami mozog, és az is, ami nem, másodpercenként több horrorkiállításra is elegendő szürreális képet fest a képernyőre, mintha Hideo Kojima és Sam Lake őrült világának összeadása után még négyzetre is emeltük volna, méghozzá az Unreal Engine 5 képességeivel.

Megjelenési dátum még nincs előzetes van, PC (Steam) mellett pedig PS5-ön és Xbox Seriesen merülhetünk majd el benne.

Ezt is olvasd el:

Fel sem fogjuk, hány GB az emberi agy memóriája

×