Gaming

A Sony új szabadalma játékelemmé alakítja a sikolyaid

2024.04.23. – Egy nemrégiben közzétett szabadalom szerint a Sony egy olyan programon dolgozik, ami rögzíti a játékon belüli és a party chat hangokat, majd ezeket a kontrolleren érezhető, tapintható (haptikus) visszacsatolásos rezgésekké alakítja. A Sony számos nemrégiben kiadott szabadalma a PlayStation kontroller haptikus visszacsatolási képességeinek továbbfejlesztésére összpontosított, és ez a legutóbbi bejelentés ismét igazolja a vállalat erőfeszítéseit a haptikus funkciók használatának bővítésére.

A játék ipar egyik legnagyobb neve, a Sony a PlayStation konzolszéria miatt olyan ismert, bár a cég PC-hardverekre és egyéb videojáték-kiegészítőkre, például headsetekre is specializálódott. Az évek során a Sony számos úttörő technológiai fejlesztést élesített több iparágban, és a vállalat legutóbbi „hanglenyomat”-szabadalma ismét előrelépést jelenthet a videojáték-élmények terén. Arról nem is beszélve, hogy ez az új technológia akár a halláskárosultak játékélményén is nagyot lendíthet, pláne, ha sikerülne számukra lehetővé tenni a gördülékeny audio-kommunikációt.

Pontosan mire is lesz jó ez a „hanglenyomat”?

A Sony szerint úgy kell ezt elképzelni, mintha a hangunk egy ujjlenyomat lenne, a szóban forgó szoftver pedig felismerné azt és a későbbiekben felhasználná játék közben. Sajnos olyan akadálymentesítésre nem lesz még képes ez a szoftver, amit az előbb a halláskárosultak esetén pedzegettem, ám a jövőben ebből az újdonságból még bármi is lehet!

A szoftver célja egy lebilincselőbb játékélmény biztosítása, amelyben a játékosok „újraélhetik” verbális érzelmeiket „kézzelfogható hang” formájában. A Sony haptikus visszacsatolási technológiáját sokan dicsérték, mert képes fokozni a különféle játékokba való elmerülést, és ez a szabadalom igyekszik lehetővé tenni, hogy a haptika még kiterjedtebb legyen.

Amint azt a Sony szabadalom részletezi, a felhasználói hang haptikus visszacsatolási API képes lenne hangot rögzíteni a játékon belüli karakterektől, valamint a játékosok mikrofonjából. A hangot valós időben rögzíti, s későbbi haptikus visszacsatolássá alakítja. Például egy horrorjátékot játszó felhasználó felsikít, amikor egy bizonyos karakter, vagy ellenség megjelenik a képernyőn. Ez a szoftver ezután rögzíti a sikolyt, és „visszajátssza” a felhasználónak a vezérlő rezgése formájában, amikor legközelebb találkozik az adott ellenséggel.

Érdekes elképzelés, ami idővel egy izgalmas újdonsággá nőheti ki magát.

Ezt olvastad már?

Cloud

Korábbi cikkek

5 király, köztük három legendás városépítő játék is olcsó most a Steamen

2024.04.23. - Ha szereted a városépítő stratégiai játékokat, akkor most több olyan ajánlatunk is van,…

17 perc telt el azóta...

Nem lesz egyhamar négynél több fős csapat a Helldivers 2-ben ⚡

 = villámhír. Kevés szöveg, csak a lényeg, gyorsan. 2024.04.23. - Az online kooperatív játékokban általában…

1 óra telt el azóta...

Ne dőlj be! – Felbukkant a Samsung 1080 Pro SSD, ami nem is létezik

2024.04.23. - Nagyon jól tudom, hogy olvasóink minden esetben csak hivatalos, de legalábbis megbízható forrásból…

2 óra telt el azóta...

Áttörés: mostantól bárki gyárthat Meta Quest VR-headsetet

Gábor János 2024.04.23. - A nagy bejelentést, ami rendesen berúghatja a VR-headsetek terjedését a világon,…

3 óra telt el azóta...

Árulkodó jelei vannak, hogy lassan készül a következő God of War játék

2024.04.23.  - A God of War az utóbbi években túl nagy siker volt ahhoz, hogy…

4 óra telt el azóta...

Most már hivatalos: Billie Eilish érkezik a Fortnite univerzumba

Gábor János 2024.04.23. - Billie Eilish érkezik a Fortnite-ba, ezzel látszólag megerősíti a korábban kiszivárgott…

5 óra telt el azóta...