2024.04.23. – Egy nemrégiben közzétett szabadalom szerint a Sony egy olyan programon dolgozik, ami rögzíti a játékon belüli és a party chat hangokat, majd ezeket a kontrolleren érezhető, tapintható (haptikus) visszacsatolásos rezgésekké alakítja. A Sony számos nemrégiben kiadott szabadalma a PlayStation kontroller haptikus visszacsatolási képességeinek továbbfejlesztésére összpontosított, és ez a legutóbbi bejelentés ismét igazolja a vállalat erőfeszítéseit a haptikus funkciók használatának bővítésére.
A játék ipar egyik legnagyobb neve, a Sony a PlayStation konzolszéria miatt olyan ismert, bár a cég PC-hardverekre és egyéb videojáték-kiegészítőkre, például headsetekre is specializálódott. Az évek során a Sony számos úttörő technológiai fejlesztést élesített több iparágban, és a vállalat legutóbbi „hanglenyomat”-szabadalma ismét előrelépést jelenthet a videojáték-élmények terén. Arról nem is beszélve, hogy ez az új technológia akár a halláskárosultak játékélményén is nagyot lendíthet, pláne, ha sikerülne számukra lehetővé tenni a gördülékeny audio-kommunikációt.
A Sony szerint úgy kell ezt elképzelni, mintha a hangunk egy ujjlenyomat lenne, a szóban forgó szoftver pedig felismerné azt és a későbbiekben felhasználná játék közben. Sajnos olyan akadálymentesítésre nem lesz még képes ez a szoftver, amit az előbb a halláskárosultak esetén pedzegettem, ám a jövőben ebből az újdonságból még bármi is lehet!
A szoftver célja egy lebilincselőbb játékélmény biztosítása, amelyben a játékosok „újraélhetik” verbális érzelmeiket „kézzelfogható hang” formájában. A Sony haptikus visszacsatolási technológiáját sokan dicsérték, mert képes fokozni a különféle játékokba való elmerülést, és ez a szabadalom igyekszik lehetővé tenni, hogy a haptika még kiterjedtebb legyen.
Amint azt a Sony szabadalom részletezi, a felhasználói hang haptikus visszacsatolási API képes lenne hangot rögzíteni a játékon belüli karakterektől, valamint a játékosok mikrofonjából. A hangot valós időben rögzíti, s későbbi haptikus visszacsatolássá alakítja. Például egy horrorjátékot játszó felhasználó felsikít, amikor egy bizonyos karakter, vagy ellenség megjelenik a képernyőn. Ez a szoftver ezután rögzíti a sikolyt, és „visszajátssza” a felhasználónak a vezérlő rezgése formájában, amikor legközelebb találkozik az adott ellenséggel.
Érdekes elképzelés, ami idővel egy izgalmas újdonsággá nőheti ki magát.
2024.04.23. - Ha szereted a városépítő stratégiai játékokat, akkor most több olyan ajánlatunk is van,…
= villámhír. Kevés szöveg, csak a lényeg, gyorsan. 2024.04.23. - Az online kooperatív játékokban általában…
2024.04.23. - Nagyon jól tudom, hogy olvasóink minden esetben csak hivatalos, de legalábbis megbízható forrásból…
Gábor János 2024.04.23. - A nagy bejelentést, ami rendesen berúghatja a VR-headsetek terjedését a világon,…
2024.04.23. - A God of War az utóbbi években túl nagy siker volt ahhoz, hogy…
Gábor János 2024.04.23. - Billie Eilish érkezik a Fortnite-ba, ezzel látszólag megerősíti a korábban kiszivárgott…