Egészen érdekes haptikus funkciókkal kísérletezne a Sony.


Bódi Dániel

2023.04.23. – Bár a Sony néhány éve forradalmat ígért a vadiúj, haptikus visszacsatolással felvértezett DualSense kontrollerével, de négy évvel a megjelenése után talán már kijelenthetjük, hogy a beígért nagy revolúció el-elmaradt. Na nem azért, mert a haptikus funkciók rosszak volnának, dehogyis, csupán a gyakorlatban nem tesz hozzá annyit a játékélményhez, mint azt oly sokan – a Sony reklámjai nyomán – vártak volna tőle.

A GameRant által kiszúrt új Sony-szabadalom viszont egy új szintre emelné a haptikusságot, és bár kételkedem, hogy ebből valódi kontroller reform lesz, maga az ötlet attól még forradalmi. Eszerint a DualSense haptikusságát kiegészítenék hangokkal is: a játék hangjait, valamint a játékos által kiadott hangokat a kontroller haptikus visszacsatolásra tudná konvertálni, ami így az azt tartó kézben is érezhető lenne.

Például egy horrorjáték ijesztő jelenetén hatalmasat sikítasz, akkor a következő jump scare-nél a kontroller olyan haptikus érzetet generál, ami a korábbi becsinálásodon alapult. A játékbeli hangok átkonvertálása viszont már egy másik érdekes téma: ez a funkció valószínűleg a hallássérült játékosok számára lehet érdekes, akik így nemcsak a képernyőn megjelenő jelzések alapján tudnak majd felismerni hanghatásokat, hanem a kontroller visszajelzéseiből is.

Azt viszont nem tudni, hogy ez az új haptikus funkció mikor lesz része a PS5-DualSense ökoszisztémának, már ha elkészül egyáltalán. Az ötlet ugyanis egyelőre még csak szabadalom szintjén létezik, olyanra pedig volt már példa, hogy egy-egy papíron jól hangzó tervet valamiért végül elvetnek. A játékos hangjának átalakítása első blikkre nem tűnik olyan nagy újításnak, a játékbeli hatások a haptikus kontrollerre való átvezetése viszont különösen hasznos lehet sokaknak, ami a játékélmény sosem tapasztalt szintjét hozhatja el nekik.

Ezt is olvasd el:

Fel sem fogjuk, hány GB az emberi agy memóriája

×