Aggodalomra ad okot a játékosok érdeklődésének csökkenése, ami miatt már eddig is sok live service játék ment a levesbe. Lesznek még.

Gábor János

2024.04.18. – A Game Developer Collective (GDC) közelmúltban végzett felmérése szerint a videojáték-fejlesztők körében aggodalmak merültek fel a live-service játékmodellek életképességével kapcsolatban. Furcsa lehet ez, főleg a tavalyi számok ismeretében, de a felmérés elég alapos ahhoz, hogy higgyünk neki: 600 fejlesztő bevonásával készült, 2024 februárja és márciusa között. A riport nagyon egyértelmű nyugtalanságot állapított meg a live service játékok monetizációs stratégiájával kapcsolatban.

A fejlesztők többsége kételkedik a live service modellben

A Game Developer nyomatékosította, hogy a live service játékok modellje (rengeteg frissítést kapnak és lehetővé teszik az alkalmazáson belüli vásárlásokat) kiemelt fontosságú lett az iparágban. A fejlesztők mégis egyre jobban kételkednek, hogy érdemes fenntartani ezt a stratégiát: 39 százalékuk kissé aggódik, 31 százaléknak pedig jelentős aggályai vannak. Mindössze 29 százalék mondta azt, hogy bár bizonytalan a kérdésben, nincsenek félelmei.

Érdekes helyzet alakult ki, mert – felismerve a trendet – sok játékgyártó alkalmazza a live service modellt. A GDC által megkérdezett 600 fejlesztő 35 százaléka mondta azt, hogy a legutóbbi kiadása is ilyen játék, ám jól érezhető a bizonytalanság akkor, ha a jövőről van szó, hiszen csupán 10 százalékuk tervezi, hogy ez lesz a stúdió fő profilja.

A játékosok elég hamar hűtlenné válhatnak

A felmérés vegyes véleményeket mutatott ki a fejlesztők körében a live service stratégia játékiparra gyakorolt hatásával kapcsolatban. A többség a játékosok érdektelenségétől és attól a kockázattól tart, hogy a usereit felszippantja egy újdonság varázsával berobbanó konkurens játék (lsd. a Palworld elképesztő repülőrajtja). A fejlesztők jelentős része elismerte továbbá, hogy a játékosok hosszú távú elkötelezettségének fenntartásával kapcsolatban komoly kihívásokkal szembesül. Igaz ez még olyan népszerű címekre is, mint amilyen a Destiny 2.

Úgy tűnik, az élő szolgáltatással kapcsolatos bizonytalanságra a fizetős DLC-k erőltetése lesz a fejlesztők válasza. Egy korábban készült Griffin-felmérés szerint a résztvevők 30 százalék nyitott rá, hogy erre a modellre váltson, ami jelentős, 9 százalékos növekedést jelent. Sőt, 76 százalék hajlik az egyszeri fizetési modellre a következő játékuk esetében – idézi fel a TryHardGuides. A játékok monetizációjának jövője tehát nem egyértelmű, de az igen, hogy a stúdiók csak addig tartanak ki a live service mellett, amíg nincs más alternatíva.

Ezt is olvasd el:

7 kegyetlen sz@r videojáték, amit legendásan jó stúdiók követtek el

×