Kétségtelen, hogy a Decadent lesz minden idők leggyönyörűbb lovecrafti horrorjátéka, ami ígéretes koncepcióval borzolná az idegeket.


Bódi Dániel

2024.04.08. – Készült már egy pár lovecrafti horror-akció-kalandjáték, de valamiért egyik sem sikerült igazán emlékezetesre. Pedig H.P. Lovecraft munkáiban bőven volna szufla – igaz, az eddigi játékokkal sem a hangulat hiánya, sokkal inkább a fapados játékmenet volt a legnagyobb probléma. Pedig sokan esküsznek egyik-másik címre (pl. Sinking City, Call of Cthulhu), de eddig jellemzően nem sikerült felnőni az első ligás játékokhoz.

Ezen próbálna meg változtatni a lovecrafti horrort nagyon jól ismerő Fulqrum Publishing, ami az elsőjátékos Incantation Gamest megtámogatva a saját Lovecraftian Days 2024 eseményén bejelentette a legújabb, és az eddigi leggyönyörűbbnek ígérkező Cthulhu mítoszon (is) alapuló horror FPS-ét, a Decadentet. A témáért rajongók számára a Fulqrum kiadó neve ismerősen csenghet, hiszen tucatnyi alacsonyabb-közepesebb költségvetésű horrorral szolgálták a nagyérdeműt, többek között a szintén a legendás horroríró Lovecraft művein és karakterein alapuló zseniális Forgive Me Fatherrel (aminek második része új tartalmakkal bővül).

A Decadent azon túl, hogy minden idők (eddigi) leglátványosabb Lovecraft-játéka lesz egy érdekes történetet is megpróbál elmesélni, aminek főszereplője az első világháborús veterán, John Lorn, akinek élete az okkultizmusnak „hála” különös, már-már venomi fordulatot vesz – hogy képregényes párhuzammal éljek. Így esik, hogy John testében egy nem kifejezetten barátságos parazitával megindul az Északi-sarkvidéken nyoma veszett Miskatonic University expedíciójának nyomába, remélve, hogy ő majd rájuk bukkanhat. Az utazása során viszont még a parazitánál is ellenségesebb szektásokba, na meg emberevő rémségekbe botlik, akiket jobb belátásra szép szó helyett a golyó téríthet.

Ehhez nagy segítség lesz az 1920-as évekbeli fegyverarzenál, amit nem csak okkultizmussal fejlesztgethetünk majd, hanem már misztikus halálosztókra is cserélhetünk – vagy akár kiegészíthetünk. Bár a játékmenetről egyelőre nem tudunk sokat, a fejlesztők elmondása alapján minimum részleges nyílt világgal fog operálni, ahol rengeteg felfedeznivaló várja azokat, akik nem félnek rettegni. Ez utóbbi egyébként még egy saját mechanikát, egy dinamikus „épelméjűség” rendszert is kap: minél horrorisztikusabb területre tévedünk, minél brutálisabb eseményen megyünk keresztül, John annál inkább elveszíti a fejét, ami hallucinációkat és pánikrohamokat okozhat, ami nagyban befolyásolja a játék menetét.

Mindez nagyon ígéretesen hangzik, megjelenni viszont még sokára fog: csak 2025-ben valamikor, cserébe viszont PC-n túl PS5-ön és Xbox Series X|S-en is játszhatunk majd vele.

Ezt is olvasd el:

Létezik egy Dragon Ball-epizód, amit még egyetlen magyar sem látott

×