Tech/Tudomány

Több képkockát ígér mostantól az Intel FPS növelő megoldása

2024.04.06. –Az elmúlt években az NVIDIA és az AMD is bemutatott egy-egy olyan technológiát, mellyel több FPS-t sajtolhatunk ki a játékainkból, úgy, hogy a játék képminősége mégsem romlik nagyot. Az NVIDIA oldaláról a DLSS-t ismerhettük meg, míg az AMD az FSR mellett tette le a voksát. Az Nvidia DLSS kizárólag a cég kártyáin működik és kihasználja az RT/Tensor magokat is a számítások során.

Az AMD FSR az Nvidia DLSS megoldásával szemben inkább egy szoftveres oldalról megközelített algoritmus, így nincs különleges hardverigénye. A technológia finomhangolható is, 4 beállítási profilt állíthatunk. A legjobb az egészben, hogy processzorba épített iGPU-kkal vagy akár NVIDIA kártyákkal is működőképes a dolog, a GTX 1650 szériát már gond nélkül támogatta az AMD FSR 2. Időközben az Intel is bejelentkezett a saját, XeSS nevű megoldásával. Az Xe Super Sampling nem egy egyszerű szoftveres algoritmus, hanem gépi tanulást és mesterséges intelligenciát is bevető megoldás lesz, hasonlóan a DLSS-hez. Mindeközben azonban teljesen gyártófüggetlen tud maradni, azaz AMD és Nvidia kártyákon is működik. Az elmúlt időszakban egyre több játékban találhattuk meg.

Mostantól még több FPS-t hozhat a konyhára az Intel XeSS, ráadásul jóval személyre szabhatóbb is lett

A korábbi 4 XeSS profil helyett 6 várja majd a játékosokat

Az Intel április első napjaiban leplezte le, hogy több szinten is megújul a XeSS az 1.3-as verziót követően. Míg korábban csak négy profil közül választhattak a játékosok az Ultra Quality – Quality – Balanced – Performance képében, addig ez az új verzióban hatra nő majd. Az Ultra Quality Plus és Ultra Performance módoknak köszönhetően az igazán erős és az igazán gyenge gépek tulajdonosai is egy extra lehetőséget kapnak az Inteltől.

Jól látható a fenti képen, hogy míg korábban a Performance preset „csak” 66 FPS-ig tudta Cyberpunkban feltornászni az FPS-t, addig az Ultra Performance már 77-ig. Ez leginkább a gyengébb videokártyák tulajdonosainak jöhet jól, hiszen könnyen lehet, hogy más játékok esetében akár a 60 FPS átlépése múlik a frissen bevezetett profilokon. A fejlesztőknek manuálisan kell majd implementálni az új verziót a játékaikba, de az Intel elmondása alapján nem lesz nehéz dolguk.

Forrás: Videocardz

Ezt láttad már?

 

Arpi

Korábbi cikkek

Így szereld fel a Warzone legújabb bestiáját, a MORS Snipert

2024.04.06. –A Modern Warfare III és Warzone harmadik közös szezonja április harmadikán vette kezdetét. A megannyi…

1 óra telt el azóta...

Hihetetlen, de sikerült elindítani a Red Dead Redemption 2-t egy mobilon

Bódi Dániel 2024.04.05. - A Red Dead Redemption 2 nem csak 2018, hanem az előző…

10 óra telt el azóta...

Unreal Engine 5-ben születik újjá a legendás PS1-es Toy Story 2 játék

Bódi Dániel 2024.04.05. - Manapság már kevésbé, de az ezredforduló tájékán (előtte is, utána is)…

11 óra telt el azóta...

Ez már mennyiség: 136 film és 5 sorozat került fel csendben a SkyShowtime-ra

Bódi Dániel 2024.04.05. - Audrey Hepburn, Al Pacino, Brendan Fraser, Eddie Murphy, Dwayne Johnson, Leonardo…

15 óra telt el azóta...

Jönnek az Apple otthoni robotjai? Akár kettő is lehet – ezt tudjuk eddig

Gábor János 2024.04.05. - Az Apple abban reménykedik, hogy „a következő nagy dobása” egy otthoni…

15 óra telt el azóta...

Igazán megéri elindítanod a mobilos Warzone-t, ütős ajándékok várnak

2024.04.05. – A Call of Duty március 21-én egy újabb címmel bővült. A Warzone Mobile…

15 óra telt el azóta...