Tech/Tudomány

Jobb felbontás, szebb játék? – Érkezik az AMD FSR 3 PS5-re és Xbox-ra

2024.04.03. – Nagyon jó hírekkel szolgálhatunk azok számára, akik PlayStation 5 és Xbox Series X/S konzolokon nagyon fontosnak tartják a felbontást és a képkockasebességet. Hamarosan olyan technológia érkezik a konzolokra, ami régóta elérhető volt a PC-játékosok számára, ám most a konzolosok is kihasználhatják. Az AMD nemrég bejelentette, hogy érkezik egy nagy FSR 3.1-es frissítés, ami konzoltámogatást is kap, és az is megvan, hogy melyik játékban próbálhatjuk ki először.

Oké, de mi az az FSR?

Az AMD még 2021-ben leplezte le a FidelityFX Super Resolution névre hallgató technológiáját, ami az Nvidia DLSS ellenfele, de a két megoldás rengeteg szempontból eltérő egymástól. Az AMD FSR egy felskálázási technológia, ami csökkenti a játék felbontását, és „élvonalbeli” algoritmusokat használ, hogy a felbontás mesterséges visszaemelésével közel natív képminőséget hozzon létre. Az algoritmus elemzi a forrást, hogy felismerje az éleket, és nagy felbontásban rekonstruálja a képet – állítja az AMD. Az Nvidia DLSS megoldásával szemben ez inkább egy szoftveres oldalról megközelített dolog, így nincs különleges hardverigénye. Átlagosan 2x nagyobb képkockaszámot kapunk a használatával a natív felbontáshoz képest, legalábbis PC-n. Az FSR-nek közben kijött több frissített verziója.

PS5 és Xbox Series X/S

A hivatalos bejelentés szerint az Immortals of Aveum lesz az első PS5 és Xbox Series X/S játék, ami megkapja az FSR 3 Frame Generation támogatást. A 2023-ban megjelent játék fejlesztői jelenleg azon dolgoznak, hogy az AMD FidelityFX Super Resolution 3 (FSR 3), beleértve annak képkockagenerálási képességét is eljuttassa a játékhoz konzolokra. Ez lesz tehát az első konzoljáték, ami frame-generation technológiával rendelkezik.

A frame-generation az a folyamat, amikor a mesterséges intelligencia vagy – az FSR 3 esetében – egy fejlett algoritmus segítségével a játékadatokból új képkockákat generálnak, és azokat a hagyományosan renderelt képkockák közé illesztik be. Ez drámaian javíthatja a játék teljesítményét, de legalább 50-60 FPS-re van szükség a zökkenőmentes játékélményhez. A képkockagenerálás késleltetéscsökkentő technológiát is használ a bemeneti késleltetés minimalizálása érdekében.

Az Immortals of Aveum volt az egyik legelső játék, ami PC-n megkapta az FSR 3 támogatást, a technológia régebbi verzióját, ami nem volt olyan lenyűgöző, mint az Avatar: Frontiers of Pandora 2023 decemberi változata, ami az FSR 3.1-gyel érkezett. Tehát amellett, hogy az FSR 3-at konzolokra is elhozza a stúdió, a játékot is frissíti a legújabb FSR 3-as verzióra, PC-n is. Ez kiváló hír a Radeon RX játékosoknak, hiszen az FSR 3 nem igényel speciális hardvert. Az összes  Radeon RX 6000 és 7000 sorozatú kártyákkal működik.

Az FSR 3 javítás konzolokra és PC-re a következő hetekben várható. Ez kiváló időzítés, hiszen az Immortals of Aveum ott van PlayStation Plus áprilisi játékai között.

Ezt láttad már?

DV

Korábbi cikkek

Ilyen egy átlagos gamer PC 2024 áprilisában – RTX 40 menetelés?

2024.04.03. - Manapság, amikor a videokártya és hardver piac már egy ideje helyreállt, sokszor előkerül…

34 perc telt el azóta...

Két csodás vadiúj megjelenésű játékot is kapnak a PS Plus-előfizetők

Bódi Dániel 2024.04.03. - "NA! Most pofázzá Jóskagyerek!" - szólott a klasszikus, amit idézve csitíthatjuk…

60 perc telt el azóta...

A környezettudatosság fényében használt iPhone-okat kezd árulni a Yettel

2024.04.03. - A fenntarthatóbb mobilhasználatot ösztönözve áprilistól kísérleti jelleggel használt prémium okostelefonok értékesítését indítja el…

1 óra telt el azóta...

Az ASUS bemutatta a ROG Mjolnirt, a Thor pörölyt PC játékosoknak

2024.04.03. - Úgy tűnik, hogy az ASUS ismét meglepett minket, ráadásul úgy, hogy kijelentették: amit…

1 óra telt el azóta...

Kosarasok figyelem: jön az első magyar kosaras esport-bajnokság

2024.04.03. - A Magyar Kosárlabdázók Országos Szövetsége látva az esportok nagy népszerűségét, a fiatal korosztályok…

3 óra telt el azóta...

Hatalmas földrengés rázta meg Tajvant, a TSMC mindenkit kimenekített

2024.04.03. - Szerdán kora reggel súlyos földrengés rázta meg Tajvant. A 7,4-es erősségű földrengés számos…

3 óra telt el azóta...