Gaming

Itt a játék, amiben egyesül a Starfield, a Star Citizen és a Sea of Thieves


Bódi Dániel

2024.04.03. – Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship készül a korai hozzáféréses megjelenésére, ami nem kevesebbet vállal, mint összeházasítani a Starfield/Star Citizen űrkalandor receptjét a Sea of Thieves közösségi mókázásával, illetve egy FTL-szerű űrhajó menedzsmenttel.

Az ötlet egyébként egyáltalán nem új keletű. A svéd székhelyű Keepsake Games egyik alapítója, Filip Coulianos már több mint 4-5 éve kezdte egymaga a projektet (akkor még HyperSpace : Pirates of Atira címen), majd szépen lassan iparági nagyágyúk becsatlakozásával egy kisebb stúdióvá bővült. Így alakult például, hogy a játék kooperatív részét ex-Hazelight fejlesztők készítik, akik korábban olyan remekműveken dolgoztak, mint például az It Takes Two, vagy a A Way Out, mialatt az űrhajó építgetésének mechanikáját régi Mojang, azaz Minecraft fejlesztők végzik, míg az űrbéli és a klasszikusabb FPS akció a Mirror’s Edge és az új Wolfenstein játékokat is jegyző alkotók értő keze alatt ölthet végleges formát.

A Jump Ship pedig véresen komolyan veszi, amit vállal! A csillagközi kalandozások tele lesznek mindenféle aprólékosan kézzel, úgy szeretettel és odafigyeléssel készített (tehát nem random generált) küldetéssel, melyeket megbolondítottak teljesen véletlenszerűen bekövetkező eseményekkel. Például bármikor megtámadhatnak minket az űrkalózok, akár egy bolygón, egy űrhajón, vagy a világűrben krúzolunk, vagy belefuthatunk egy kisebb-nagyobb aszteroida esőbe, de a napkitörések sem fogják túlzottan megkönnyíteni a csapat dolgát.

Az űrhajót mi magunk építhetjük meg, fejleszthetjük tovább és tarthatjuk karban. Ez utóbbinak kulcsszerepe lesz: míg az egyik játékos irányítja az űrhajót, addig a (legfeljebb) négyfős legénység többi tagjának a fedélzeten kell helytállniuk, hogy bizton eljussunk a galaxisból galaxisba, rendszerből rendszerbe, bolygóról bolygóra. Az űrharcok ezen a téren kritikusak lesznek, a csapatnak azonnal helyre kell hoznia a hajóban keletkezett károkat: el kell oltaniuk a lángokat, be kell foltozni a hatótestet, helyreállítani elektromos rendszereket, átvenni az irányítást egyes fegyverrendszerek fölött stb., de ha kell, akkor az űrcsaták hevében akár még a hajótestre is kisétálhatnak.

A harcok természetesen mindig az értékes zsákmányért folynak, amit az világűrben sodródó roncsokból, vagy bolygókon és az űrben fellelhető kipucolandó bázisokból szerezhetünk. Az akció is emiatt két részre osztható: egy már említett űrhajós összecsapásokra, valamint a hagyományosabb FPS lövöldözésre és felfedezésre, melyek között teljesen zökkenőmentes, töltőképernyő nélküli lesz az átmenet. Minél veszélyesebb egyes terület és rendszer besorolása, annál nagyobb a jutalom, felkészületlenül viszont egy tapodtat sem érdemes mozdulni, hisz az könnyen a csapat életébe kerülhet, amivel nyilván minden kimenekítetlen szajrét is bukunk.

És nagyjából ennyit tudhatunk a hamarosan a Steam korai hozzáféréses, valamint az Xbox Preview programjában (esélyesen Game Pass-ban) rajtoló Jump Shipről. A figyelmünket sikerült felkelteni, a lelkesedésünket elnyerni, és mivel semmi megugorhatatlant, irreális játékmenetet sem ígér, nagy esély van rá, hogy a Jump Ship fogja betölteni azt az űrt, amit a Starfieldnek és még a Star Citizennek sem sikerült.

Ezt is olvasd el:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Több milliárd, a Chrome inkognitó módjában gyűjtött adatot töröl a Google

Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…

2 óra telt el azóta...

Ezekkel a játékmódokkal startol a Warzone Season 3: itt a Rebirth Ranked

2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…

3 óra telt el azóta...

Sosem volt még ilyen olcsó hazánkban az RTX 4070 Super, de nem árt sietni

2024.04.03. – Az Nvidia 2024 januárjában jelentette be a "Super" kártyáit. A 4070 Super és…

4 óra telt el azóta...

Tovább nehezítik a Counter-Strike 2 skin cseréket, rengeteget kell várni

2024.04.03. – A Valve 2013 augusztusában élesítette a CS:GO Arms Deal nevet viselő frissítését. Talán akkor még…

4 óra telt el azóta...

Előbb érkezhet a PCIe 7.0, mint gondoltuk: ezért szólhat igazán nagyot

2024.04.03. – Manapság, ha a PCIe csatlakozó kerül szóba, akkor leginkább két szabvánnyal találkozhatnak a…

4 óra telt el azóta...

Több mint 20 Warzone fegyvert érintenek a Season 3 nerfek, buffok

2024.04.03. – A Warzone játékosok közel két hónapja élvezhették már a Modern Warfare III és…

5 óra telt el azóta...