A Ubisoft eldöntötte, hogy új szintre emeli a videojátékozást. Ráadásul úgy látták, hogy ehhez pedig a mesterséges intelligencia lesz a legjobb partnerük. Nos, ezzel nem ért mindenki egyet…

2024.03.20. – Manapság már minden a mesterséges intelligencia (MI), vagy ha úgy jobban tetszik, az AI (Artificial Intelligence) ural. Amikor 1984-ben megjelent A terminátor című James Cameron film, az emberiség kapott egy ízelítőt abból, hogy milyen lehet egy kor, amiben a gépek dominánsabbá válnak, mint az emberek. Hiszen ezek a masinák nem rendelkeznek érzelmekkel, mindent igyekeznek objektíven, racionálisan látni és végezni. Így viszont komolyabb morális zsákutcákba keveredhetnek, aminek mi, emberek ihatjuk meg a levét.

Nos, Terminátor ide, vagy oda, a tudósok csak nem álltak le a mesterséges intelligencia fejlesztésével, s ma már létezni is nehéz lenne nélkülük. Lassan már a böngészők is MI-vel lesznek felturbózva, ami még a mostaninál is komolyabb online függést eredményezhet. Ezek az algoritmusok ugyanis lekövethetik majd a szokásainkat, s így olyan tartalmakat kínálhatnak nekünk, amik az ízlésünknek megfelelő, a platformokat pedig így nehéz lesz elhagyni. De persze ez csak egy felhasználási formája a mesterséges intelligenciának, számtalan más szerepet is be tud tölteni, természetesen pozitív vonatkozásai is lehetnek.

mesterséges intelligencia

Forrás: vector_corp – Freepik

Ilyen például a játékiparban történő felhasználása, ami ha jól van kivitelezve, még élőbbé, még szórakoztatóbbá teheti a játékokat. Sőt, bizonyos fejlesztési folyamatokat is felgyorsíthat, ugyanis, ha jól működik az AI, akár NPC-k dialógusait is megírathatjuk és „felmondathatjuk” vele. Ezzel az íróknak több idejük jut a fontosabb történetelemek kidolgozására.

Jönnek az AI karakterek

A Ubisoft X-en osztott meg egy posztot, amiben bemutatták az első kísérleti, mesterséges intelligencia vezérelt NPC karakterüket. Az így megalkotott személy az MI-nek köszönhetően valós időben, nem előre megírt dialógusok alapján tud kommunikálni a játékossal. Így a Ubisoft mélyebb, érdekesebb játékélményt szeretne elérni.

 

S míg maga az ötlet tényleg lenyűgöző, a NEO NPC projekt igényel még némi finomhangolást, legalábbis a kommentelők így érzik. Több ember is negatív visszajelzéssel szolgált, sokuk véleménye szerint túl steril a mesterséges intelligencia kommunikációja, egyáltalán nem érződik „élőnek” a karakter. Persze másokat az borított ki, hogy ezzel is a munkaerőre fordított pénzen akar csak spórolni a Ubisoft, jobban örülnének, ha kreatívírókat alkalmaznának az érdekes dialógusok megteremtése érdekében.

 

Sajnos ha tetszik, ha nem, úgy tűnik a mesterséges intelligencia a jövő, nem csupán a médiában és a filmiparban, hanem a videojátékok-iparában is.

Ezt olvastad már?

31.000 forint helyett 1200 forintért adnak 14 kult-klasszikus játékot

×