Multiplayer játékokban még nem lenne nagy ellenfél, de az 1993-as Doommal már tud játszani az OpenAI vívmánya, a ChatGPT.


Bódi Dániel

2024.03.14. – Kábé úgy, mint bármelyikünk számítógépet sosem, vagy alig látott 70-80 éves nagymamája, de már Doomozni is tud az alapvetően szöveggenerálásra létrehozott ChatGPT. A technológiai fantasztikum a Microsoft egyik fejlesztője, Adrian de Wynter fejéből pattant ki egy átkávézott reggelen, aki némi trükközéssel ültette az 1993-as klasszikus lövölde elé az OpenAI programját.

Ehhez az egyik legfontosabb GPT-okosító segédeszköz a Vision API lett, ami különféle látásérzékelési funkciókkal ruházta fel a ChatGPT-4-et. Enélkül aligha tudott volna egy tapodtat is mozdulni a mára már nem túl komplexnek számító játékban, hisz csak ezzel a kiegészítéssel képes vizuális környezetben tájékozódni, felismerni a játékbeli objektumokat és karaktereket. Ezután Wynter lekódolt egy egyszerű programot, ami képernyőképeket készít a PC-n éppen futó Doomról, majd nyomban továbbítja a ChatGPT-nek, ami egy – a szabályokat már ismerő – promptgenerátor-rendszerrel próbálja valós időben irányítani a játékot.

Mindennek összessége lett a GPT gamer nagyi, ami folyamatosan nekimegy a falaknak, beszorul sarkokba, véletlenszerűen lövöldözni kezd – mint aki tévedésből rossz gombot nyomogatna, na meg elfelejti az ellenségeket, ha azok nincsenek a képernyőn. Bár némi sikerélménye azért lehet, de nagyjából ezen a szinten képes Doomozni jelenleg a ChatGPT – hozzáteszem, már ez is nagyszerű és érdekes teljesítmény.

A technológia persze folyamatosan fejlődik és szintet lép, különösen a GPT/LLM-modell, ami csak az elmúlt években hihetetlen képességbeli átalakuláson ment keresztül. Ezért, ha most még nem is, de egy év múlva már egy nagyon béna 5 éves, majd egy noob 8 éves szintjét is elérheti, mielőtt a cheaterek rászabadíthatnák ezt a csodát is a tisztes játékosokra a népszerű multiplayer címekben.

via – Cornell

Ezt is olvasd el:

Létezik egy Dragon Ball-epizód, amit még egyetlen magyar sem látott

×