Előkerült egy korábban sosem látott, idő előtt törölt Call of Duty játék, amit a Guitar Hero egykori fejlesztői, a Neversoft készített.


Bódi Dániel

2024.01.28. – Észre se nagyon vennénk, ha eggyel több, vagy kevesebb Call of Duty-játék lenne a világon, hiszen a széria 2003-as indulása óta csak az azt követő évben, 2004-ben nem jelent csak meg egy újabb rókabőr. Persze nem minden részét lehetne ezzel a jelzővel illetni, még ha a kampányok története kivétel nélkül ugyanarra a sémára van felépítve, valamint a kisebb-nagyobb adrenalinlöketeket is a hullámvasút szinte ugyanazon pontjain adagolják, de legalább a szetting, a körítés más. Néha.

Kezdtünk a második világháborúban, majd átnyargaltunk a modern hadviselésbe, majd megjártuk a közel, s távoli jövőt, hogy aztán ismét visszatérjünk a modern éra és a második világégés csatatereire. Ezen állomások közül talán a sci-fi vonal volt a legkevésbé sikeres: sem az Advanced Warfare, sem pedig az Infinite Warfare nem nyerte el maradéktalanul a játékosok és a kritikusok tetszését – pedig olyan gigasztárokat sikerült főgenyáknak szerződtetni, mint Kevin Spacey és Kit Harington, így a többi korszakhoz képest hamar elbúcsúztak a jövő hadviselésétől. Azt azért tegyük hozzá, hogy az Infinite-tel talán kissé túl keményen bántak el, valójában egy elég előremutató és érdekes színfoltja a sorozatnak.

Azt viszont még csak nem is sejthette senki, hogy mindkettőt megelőzte volna egy teljesen másik sci-fi Call of Duty-játék, aminek a létezéséről ezidáig még csak nem is tudtunk.

Nehéz is lett volna kiszivárogtatni az NX1 kódnéven fejlesztett Call of Duty: Future Warfare-t, mivel ahhoz ott kellett volna keresni, ahol sosem tette egyetlen leaker sem: a Neversoftnál. A stúdió 2006 óta a Guitar Hero-szérián dolgozott, egészen a Warriors of Rockig, aminek sikertelensége okán az Activision inkább rátette a csapatot a CoD-ra. A fejlesztők feladata kezdetben elég világos volt: mankói lesznek a nagyobb gárdáknak, mint az Inifity Ward és a Treyarch, akik mindenféle kulimunkát oszthatnak le nekik, hogy rendben tudják tartani az évenkénti megjelenést. Egy ponton azonban a kiadó úgy döntött, hogy ad a Neversoftnak még egy esélyt, akik így elkezdhettek agyalni egy saját Call of Duty-n.

Ez lett volna a Future Warfare, aminek eredetileg 2013-ban a Ghost helyett kellett volna megjelennie, már ha az Activision idő előtt le nem lövi a projektet. Akkoriban ugyanis a kiadó és az Infinity Ward csapatának vezetői eléggé összerúgták a port, aminek eredménye az EA égisze alatt munkálkodó Respawn Entertainment nevű akkor még új formáció, valamint a fejlesztőkkel alaposan megkurtított IW lett, amibe emiatt kénytelenek voltak beolvasztani a neversoftos munkavállalókat.

Honnan tudunk akkor a Future Warfare-ről?

– kérdezheted teljesen jogosan. A válasz pedig, hogy épp a napokban került fel a netre az egyik küldetéséből származó meglehetősen jól kinéző játékmenet, aminek valódiságát az Infinite Warfare Zombies és Extinction módjainak egykori projektigazgatója és a Guitar Hero egykori vezető fejlesztője, Brian Bright erősítette meg. A build még 2011-ből származik, azaz jóval, évekkel az Advanced és az Infinite Warfare megjelenése előttről, ami könnyen azt jelentheti, hogy a sci-fi vonulat valójában innen, a Neversofttól eredhetett.

A küldetés egyébként a korhoz képest egészen pazarul fest: egy Holdon állomásozó katonai bázis megtámadását, majd a karakterünk elég adrenalindús, ízig-vérig CoD-os megmenekülését láthatjuk. Bár némi hasonlóságot vélhetünk felfedezni a Ghosttal, az szinte teljesen biztos, hogy az Infinite Warfare sokkal többet kapott örökül a törölt projektből.

Ez pedig az NX1 / Future Warfare korai multiplayer buildje:

Szerinted kár érte, vagy ugyanolyan CoD lett volna, mint a többi?

Ezt is olvasd el:

A 20 legjobb magyar TikTok-csatorna, amiktől okosabb leszel

×