2024.01.09. – Amúgy viccen kívül, az idei CES kiállítás nagyon komoly, mivel egy rakás olyan technológiai újdonságot mutatnak be, amitől leesik az állunk. Többek között begurult egy elektromos autó PS5 kontrollerrel, de még olyan WC is készült, amit hanggal kell irányítani. Természetesen a játékosok is kapnak újdonságot bőven, a Razer például szokásához híven készült egy-két érdekességgel.
Az egyik említésre méltó cucc a Razer Project Esther, a világ első HD haptikus gamerszék-párnája. Igen, ezzel egy lépéssel közelebb kerülhetsz ahhoz, hogy úgy érezd, mintha a játékban lennél, különösen, ha ezt egy VR szemüveggel kombinálod. A Project Esther tehát egy olyan párna, amit bármilyen székre rátehetsz, és élvezheted a 16 haptikus érzékelő hatását. A Razer állítása szerint a párna kompatibilis a legtöbb gamer és irodai székkel is, rengeteg beállítás lehetséges rajta, a lényeg azonban az, hogy a tested konkrét visszajelzést kaphat abból, ami a játékban történik. Szóval külön gamer szék nem kell hozzá.
Bár a Razer erre nem tér ki, sejtésünk szerint a technológia lehetővé teszi, hogy a játékokban tapasztalt fizikai hatásokat minél jobban érezzük. Ezek lehetnek olyan hatások, amik a karakterünket érik, vagy egyes környezeti elemek. Például ha földrengés van a játékban, minden rezgés átjöhet.
A Razer Project Esther gamer székpárnája egyébként több éves haptikai fejlesztés eredménye. A vállalat 2018-ban mutatta be a Razer HyperSense rendszert a Nari Ultimate fülesekben, amit később az Xbox fejhallgatóknál is használtak. 2022-ben a Razer újabb nagy lépést tett: megvásárolta az Interhaptics nevű céget, ami – ahogy a neve is mutatja – haptikára specializálódott. Szóval így jött létre ez a párna, amiről büvebb infót a hivatalos oldalon találsz.
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…
2024.02.03. - Nos, talán már hallottál arról, hogy a Palworld rajongók nem voltak elégedettek azzal,…
2024.02.03. - Azt már számtalan kutatás bizonyította, hogy bizony a videojátékoknak van hatása az elménkre,…
Bódi Dániel 2023. 08. 02. - A filmkészítők élete sem játék és mese, főleg akkor…
Gábor János 2022.12.29. - A világháló messze legszórakoztatóbb tartalmai közé tartoznak a hülye kérdések, amelyek…
Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…