Tech/Tudomány

Tovább nehezíti a reklámblokkolást a Google – a Chrome-ban is

2023.12.02. – A Google egyre látványosabban igyekszik akadályozni azokat a reklámblokkoló megoldásokat, amiket a felhasználók megszoktak és megszerettek, akár a YouTube-on, akár a Chrome-ban böngészve. Most utóbbi plug-inként alkalmazható reklámblokkoló alkalmazásait igyekszik megcsupálni, nem a legtisztességesebb módon. Sőt, ki kell mondani: sokaknak lesz ellenszenves az állítólag jövőre érkező változás, és nehezen tudunk majd vitatkozni velük.

Forrás: lookstudio – Freepik

A felugró ablakok és berobbanó reklámok mellett rosszindulatú programok fertőzéseit is távol tartó alkalmazások sokunk kedvencei, hiszen vagy ingyen, vagy jelképes összegért korlátoznak le egy csomó nem kívánt tartalmat. Ezzel nem csak a böngészési élményt, de a biztonságos netezés lehetőségét is javítják. Alapvetően nem baj, ha valamennyi hirdetési tartalom eljut a felhasználókhoz (nem akarunk álszentek lenni: nekünk is fontos bevételi forrásunk), de nem mindegy, hogy az ember, ha arra van igénye, tudja-e szabályozni a reklámzajt, vagy annak mennyiségét a korábbi szolgáltatásainak lerontásával a böngésző üzemeltetője dönti el helyette. Jelen esetben az utóbbiról van szó.

Durva lépés a Google-tól a reklámblokkolás ellen

A Google harca a reklámblokkolók ellen sokáig radar alatt ment, de egy ideje egyre feltűnőbb változásk érkeznek, és mind közül a legagresszívabbnak most az az intézkedés tűnik, ami várhatóan akadályozni fogja a blokkoló plug-inok frissítési gyakoriságát. Miért fontos ez? Azért, mert az olyan appok, mint például az uBlock Origin legalább naponta, néha gyakrabban frissülnek, alkalmazkodva a folyton változó kódbázisokhoz, amelyek kiosztják a hirdetési tartalmakat. Az, hogy gyakran menjen rájuk az update, elengedhetetlen a kielégítő működésükhöz, viszont a Google várhatóan rájuk ereszti az ún. Manifest V3 szabványt, ami jelentősen akadályozni fogja, hogy a reklámblokkoló appok mit tehetnek meg a Chrome-ban és mit nem. Egy ilyen plug-in nem biztos, hogy a jövőben frissítheti magát naponta akár többször, amit a Google úgy ér el, hogy ellenőrzési kötelezettséget ró ki a blokklista update-jére. Ami ezzel – az akadályozás időtartamának függvényében – kb. aktualitását is veszti.

„A Manifest V3 révén a Google bezárja az ajtót az innováció előtt a hirdetések blokkolásának területén,

és a kapuőrzés újabb rétegét vezeti be, ami kitolja a hirdetések blokkolóinak reakcióját az új hirdetésekre és az online nyomon követési módszerekre” – mondta az Endgadgetnek Krzysztof Modras, a biztonságos Chrome-felhasználói megoldások fejlesztő Ghostery mérnöke.

A YouTube kezdte a reklámblokkolók elleni vérengzést:

Gábor János

Korábbi cikkek

Ilyen a tökéletes nő és férfi a 3 legnagyobb képgeneráló AI szerint

Gábor János 2023.07.04. - Nem sok kétséget hagy a Bulimia Project kutatásának eredménye arról, hogy…

47 perc telt el azóta...

Igaz ez? – A töltőképernyők állapotjelzője tényleg egy nagy kamu?

Bódi Dániel 2023.07.03. - "A támadásokat a B-gomb lenyomásával kerülheted el. Ne felejtsd, a HP-potion…

2 óra telt el azóta...

MINDEN, amit tudnod kell az újabb GDDR7-es VRAM-ról

RP 2023.07.05. - A videókártyáknál manapság GDDR6 és GDDR6X memóriákkal találkozhatunk, ha végigolvassuk a gyártói…

3 óra telt el azóta...

899 forintért 8 játék között egy legendás RPG-t is berámolhatsz

Bódi Dániel 2024.02.02. - Érdemes most már megtanulni, hogy a magyar előfizetők különösen jól járnak…

12 óra telt el azóta...

Ennyire beteg és furcsa horrorjáték 10 évente, ha megjelenik

Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…

16 óra telt el azóta...

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

17 óra telt el azóta...