2023.11.15. – Az elmúlt időszakban kifejezetten sokszor került terítékre a YouTube az oldal hasábjain. Nem véletlenül. Egyrészt a reklámblokkolókkal kapcsolatos változások mellett nem lehet csak úgy elmenni, hiszen hazánkból is sokan megtapasztalták ezeket. Másrészt az újdonságokat is érdemes lehet górcső alá venni, rengeteg hasznos funkcióval bővült a weboldal. A cég azóta sem állt le, továbbra is napi szinten megküzd a különféle adblockerekkel. Egyik oldalt sem kell félteni, hiszen a blokkolók gyártói is órákon belül reagálnak ezekre a lépésekre. Igazi macska-egér játéknak lehetünk szemtanúi.
Egy azonban biztos: a YouTube bekeményítése működni látszik. Októberben több százezren távolították el a reklámblokkolókat, melyet több független forrás is megerősített. Természetesen vannak, akik itt nem állnak meg és próbálják megtalálni a számukra tökéletes böngésző kiegészítőt. Az AdGuard konkrét számokkal is szolgált. Naponta 11 ezer és 52 ezer közötti felhasználó törölte le a bővítményt az elmúlt hetek során. Előtte ez a szám csupán hatezer volt, így tényleg érezhető ugrásról beszélhetünk.
Néhány nappal ezelőtt egy Reddit bejegyzést kapott fel a közösség. Ebben egy felhasználói screenshotot láthatunk. A képernyőmentésen világosan látható, hogy két videó között bizony egy combos TikTok reklámot is sikerült feldobnia a YouTube felületének. Ráadásul nem is a weboldalon tette mindezt, hanem az iOS alkalmazásban. Több ezer upvote érkezett a bejegyzésre, több felhasználó is teljesen kiakadt az oldalra. Jogosan tették mindezt?
Nagyon úgy tűnik, hogy nem. Könnyen lehet, hogy egy friss Premium előfizetőről beszélhetünk, aki az elmúlt hetek hatásaira lépte meg a döntést. A YouTube a Premium előfizetést úgy hirdeti, hogy megszakításmentes élményt nyújt a felhasználók számára. Ezt teljesítik is, ilyenekkel nem találkozhatnak a Premium ügyfelek. A fenti reklámot sem próbálják palástolni, a saját szabályzatuk erre is választ ad. A videókba ágyazott, tartalomgyártó által készített szponzorblokkokat értelemszerűen nem tudja tiltani a cég, de bizony a videók között a fentihez hasonló, szponzorált bejegyzések is felbukkanhatnak. Előfordulhat, hogy ez az iOS appok egyik bugja, az azonban biztos, hogy én magam is többször beleszaladtam már hirdetésekbe előfizetés mellett is. Akár bug, akár tudatos döntés, ez hosszú évek óta így van, a sok új előfizető miatt kaphatott extra rivaldafényt.
Forrás: PCFórum
Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…