Előkerült a zombimészárlós legenda Left 4 Dead legeslegelső prototípusa, amivel még Gabe Newell is játszott – és most ingyen kipróbálhatod te is.

2023. 01. 09. – Nem sokan állnának le velem vitatkozni arról, hogy a Left 4 Dead első és második része a világ legjobb zombis henteldéje, vagy igen, hiszen mindenki jól tudja, hogy az. A Turtle Rock Studios azóta is csak árnyéka önmagának, és bár a Back 4 Blooddal próbálták továbbörökíteni a sorozat szellemiségét és jellegzetes stílusát, igazából csak igazolták vele a Valve-ot, ami hírhedten elutasít mindent, ami a hármas számmal kapcsolatos.

Nehéz is forradalmasítani egy olyan receptet, ami a mai napig tökéletesen működik. Ez még a L4D2-nek sem sikerült, csak tovább csiszolt a játékmeneten és a grafikán, de alapvetően nem sokban tért el a 2008-as első etaptól. De nem is tudott volna, hiszen az L4D egy szerelemprojekt volt, amit – ha lehet ilyet mondani – zsigerből fejlesztettek. Értem ezt úgy, hogy a fejlesztőknek volt egy jól hangzó, papíron is működő remek ötlete, amit mindenki a sajátjának tudott érezni, amit aztán őszinte lelkesedéssel el is készítettek.

Mondjuk ehhez nagyban hozzájárult a Valve is, ami látva a Turtle Rock csapatának rátermettségét a Counter Strike: Condition Zero révén, zöld utat adott az új IP-nek. Persze csak miután ránéztek az első prototípusszerű programra, amit a fejlesztők frappánsan Terror Strike-nak neveztek el.

Ezt a prototípust állítólag maga Gabe Newell is látta, és győzte meg Left 4 Dead-ről.

A történet szerint a CS:CZ kalapálása közben a csapatnak egy csomó érdekes játékötlete támadt, amiből végül kettőn kezdtek el komolyan is agyalni. Az egyik egy belső nézetes varázslós cím lett volna, hasonló, mint amilyen a Grimoire: Manastorm lett, a másik pedig egy olyan kooperatív játék volt, amiben az ellenfelek fegyver nélkül tömegekben támadnak. Előbbit elvetették, az utóbbival viszont elkezdtek kísérletezgetni a Counter Strike-on belül.

„Mikor a Counter-Strike: Source-hoz fejlesztettük a botokat, rájöttünk, hogy 30 késsel hadonászó ellenséges bot ellen néhányan nagyon szórakoztató volt automata fegyverekkel felfegyverkezve felvenni a harcot.” – mesélte a Turtle Rock alapítója, Michael Booth a Left 4 Dead audiokommentárjában – „Miután a Counter-Strike: Source 2004 végén megjelent, elkezdtünk új játékprototípusokkal kísérletezni. A ‘kis baráti csapat a karmoló ellenségek hordái ellen’ koncepciója alapvető a magja volt, amihez mindig visszatértünk, és hamarosan rájöttünk, hogy egy ‘kooperatív játék a horda ellen’ rengeteg potenciált rejt magában.”

Ezután készítették el a demonstrálható prototípust, vagyis azt a CS pályavariánst, amit a vezetőség előtt bemutatva nagyjából fel lehet vezetni, hogy milyen játék is lehet a Left 4 Dead. Ez volt a Terror Strike, míg a pályát csak Zombi City-nek nevezték. Ez a nagyon kezdetleges prototípus, vagyis az, amit a nagy Gabe leokézott, szivárgott ki, amit egy moddernek köszönhetően bárki ingyen kipróbálhat.

Persze nagy durranásra senki ne számítson, sok helyütt még textúra sincsen, és minden CS: Source környezetben fut. Mindazonáltal egy igen fontos szegletét láthatjuk/ismerhetjük meg a videojátékok történelmének, ami aztán az egyik legikonikusabb és legjobb kooperatív játékhoz vezetett, amit valaha készítettek.

Íme egy kis gameplay a Terror Strike: Zombi City-ből, amit INNEN LEHET LETÖLTENI:

Ezt is olvasd el:

Ezzel a 28 kult-klasszikus videojátékkal teljesen INGYEN játszhatsz

 

×