Film/TV

Jól megváltozik a Netflix hirdetéses előfizetése: több reklám, több opció

2023.11.02. – A Netflix hirdetésekkel megtámogatott csomagja mostanra elérte a 15 millió globális havi aktív felhasználót. Nálunk még létezik az Alap csomag, ami továbbra is hirdetésmentes szórakozást kínál, de ez nem marad így sokáig. Érdemes tehát megismerkedni a streaming szolgáltató reklámokat tartalmazó előfizetésével, amit sok országban már tavaly bevezettek. Lényegében a másokon kikísérletezett forma valósul majd meg nálunk is.

A csomag egyéves teljesítményét értékelő cikkében a Netflix azt írja, a jövőben „valami nagyobbat és jobbat” szeretnének építeni. A bejegyzés a potenciális hirdetőknek kiszólva hangsúlyozza: „szeretnénk segíteni a marketingeseket abban, hogy

kihasználják a sorozataink és filmjeink által generált elképesztő rajongótábort”.

Ebben ugye a Microsoft Advertisinggal működnek együtt, és lehetővé teszik, hogy a reklámmal kifejezetten a legnézettebb 10 műsor közönségét is megcélozzák. A kezdetben 15 és 30 másodperces hirdetések mára 10, 20 és 60 másodpercesek lehetnek. Micsoda „öröm”. De mit profitálsz belőle Te, az előfizető? Mert előbb-utóbb Magyarországon is eltörlik az Alap opciót és jön a helyére a reklámokkal dúsított csomag. Nézzük!

Szponzoráció, új funkciók a Netflix csomagjában

A blogbejegyzés szerint a hirdetéses előfizetés funkciókészletét továbbfejlesztették, és a hét végére elérhetővé válik az egyidejű 1080p és a 720p videóminőség (az Alapban ugye eddig csak 720p volt), a két egyidejű stream és a tartalomletöltés. Igen, a hirdetésekkel támogatott csomag minden tagja letöltheti majd kedvenc sorozatát és filmjét, így a Netflix a változások után is az egyetlen hirdetésekkel támogatott streamingszolgáltató lesz, ami letöltéseket kínál. Ez a jelenlegi hazai csomagokban ugyancsak elérhető: annak függvényében, hogy a három tarifa (Alap, Standard, Prémium) melyikét fizeted, 1-2 és 6 eszközre töltheted le a műsoraidat.

Újdonság, hogy ha legalább 4 részt egymás után megnézel a sorozatodból, akkor a negyedik epizódban már nem lesz reklám. Bevezetik viszont (kezdetben csak az USÁ-ban, de 2024 folyamán mindenhol) a QR kódok megjelenítését a hirdetők számára. Találkozol majd szponzorációkkal is, valahogy úgy, hogy „Castlevania – Démonkastély, a Tesco támogatásával”. Ehhez hasonló módon kapnak majd szponzort a Netflix élőben közvetített vetélkedője, a The Netflix Cup. Persze „mindez csak a kezdet” – írják, amit igyekszünk nem vészjósló jelzésnek tekinteni.

Közben nem árt odafigyelni, hogy egyáltalán futni fog-e a tévéden:

Gábor János

Korábbi cikkek

Ennyire beteg és furcsa horrorjáték 10 évente, ha megjelenik

Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…

4 óra telt el azóta...

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

5 óra telt el azóta...

A TOTY Messi-fiaskóval kinyírta az FC 24-et az EA Sports

2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…

5 óra telt el azóta...

Brutális lesz a Netflix éve: Ez a 93 (!!!) sorozat már biztosan érkezik idén

A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…

5 óra telt el azóta...

Season 2-től teljes squadokat is megéri majd legyőzni Warzone-ban

2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…

6 óra telt el azóta...

Ha ezt bevezeti a TikTok, mindenki reklámszereplő lesz a platformon

2024.02.02. - Nagyon meg lennék lepve, ha 2024-ben még magyaráznom kellene, mi is az a…

6 óra telt el azóta...