Gaming

Itt az hiperrealisztikus horrorjáték, ami újrakezdődik, ha sikít a játékos

2023.10.15. – Mostanság igen nehéz bármi újat mutatni a horrorjátékok műfajában, ami jellemzően két, az ősidők óta jól bevált módszerrel próbálják alaposan befosatni a játékost.

Vannak a túlélőhorrorok, melyek az állandó feszültségkeltéssel teremtik meg a gombócot az ember torkában, ehhez pedig mindenféle eszközt bevetnek a szorongató atmoszférán át egészen a játékos bevethető eszköztárának limitálásáig. A másik módszer nyilván a jumpscare, azaz amikor mindenféle előre nem látható hirtelen bevillanó-előbukkanó elemmel hozzák ránk a frászt – és sokszor sikerül is.

És igazából ennyi, a mértékek szoktak csak váltakozni. A hamarosan megjelenő Don’t Scream például brutálisan túltolja a jumpscare-t, amit olcsó megoldásnak tartanánk, ha nem lenne mellette egy, a horror műfaját alaposan felrázó játékmechanika:

a játékos sikítása.

A Don’t Scare már a címében jelzi a legfőbb játékelemét és a kihívást, amit a játékos elé támaszt. Ha ugyanis egy-egy ijesztő jeleneten felsikolt a gép előtt rettegő valódi arc, akkor nemes egyszerűséggel az elejétől indul újra a rémület. Az egész pedig addig fog tartani, míg a játékos az összesen 18 perces, de konstans ijesztgetéssel teli élmény végére nem ér.

Nem véletlenül kerülöm a sztori szócskát, azt ugyanis keresve sem találunk a Don’t Scare-ben. De a két horrorrajongó fejlesztő,  célja nem is egy koherens, egybefüggő történet elmesélése, hanem a tökéletes horrorélmény megteremtése. Mindent is ennek rendeltek alá, így a Don’t Scream nem több egy hatalmas jumpscare-gyűjteménynél.

Maga a stílus a found footage műfaját erősíti, szóval olyan, mint a The Blair Witch, így végig olyan érzésünk lesz, mintha mi állnánk a kamera másik oldalán, amitől még immerzívebb lesz az élmény. Az már csak hab a tortán, hogy az ultrarealisztikus látványért az Unreal Engine 5 felel.

A sikítást természetesen a mikrofon segítségével fogja érzékelni és felismerni, anélkül nem is lehet játszani. A nehézségi szintet is e köré húzták fel: ha szeretnénk, akkor még a legkisebb zihálást is úgy veszi, mint egy sikeres befosást, amitől automatikusan indulhatunk neki újra.

FONTOS: hogy a fejlesztők semmilyen felelősséget nem vállalnak a használhatatlanul összepiszkított alsókért.

Megjelenés hamarosan, a korai hozzáférés viszont október 27-én tárja ki a kapuit a horrorrajongók előtt a Steamen.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

899 forintért 8 játék között egy legendás RPG-t is berámolhatsz

Bódi Dániel 2024.02.02. - Érdemes most már megtanulni, hogy a magyar előfizetők különösen jól járnak…

3 óra telt el azóta...

Ennyire beteg és furcsa horrorjáték 10 évente, ha megjelenik

Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…

7 óra telt el azóta...

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

9 óra telt el azóta...

A TOTY Messi-fiaskóval kinyírta az FC 24-et az EA Sports

2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…

9 óra telt el azóta...

Brutális lesz a Netflix éve: Ez a 93 (!!!) sorozat már biztosan érkezik idén

A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…

9 óra telt el azóta...

Season 2-től teljes squadokat is megéri majd legyőzni Warzone-ban

2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…

9 óra telt el azóta...