Tech/Tudomány

Magyarországon is kapható az AI által kitalált „furaízű” új Coca-Cola

2023.09.14. – Ahogyan korábban a blokkláncba és az NFT-be, most ugyanolyan elánnal rongyolnak bele a generatív mesterséges intelligenciák világába a nagyvállalatok és a multik. Közöttük is az élen a Coca-Colával, ami saját NFT-kkel próbálta meglovagolni a kripto-őrületet, most pedig egy olyan üdítővel rukkolt elő, amelyet – a dobozától kezdve az ízén át – szinte teljes egészében AI készített.

Így lesz teljesen mesterséges a kóla

Az AI-féle cukormentes Zero vonalat képviselő új Coca-Cola Y3000 néven került a boltok polcaira, ezzel is jelezvén, hogy itt valami futurisztikus löttyről van szó. A Coca marketingesei legalábbis ilyennek képzelik a 3000-es éveket, amikor már amúgy sem lesz elég vize az emberiségnek, szóval így-úgy, de sokan fogják inni a mesterséges intelligencia italszüleményét.

Legalábbis, ha addigra kitalálnak valamit (nyilván azt is az AI-val) a kóla előállításához, amivel helyettesíthetik a vizet. Bár az összetételén mélázva biztosak lehetünk, hogy 3000-ig valamit csak sikerül kiötleni a szukralóz (no-no, nem az aszpartám) mesterséges édesítőszer mellé, amiről éppen mostanság derült ki, hogy az emberi szervezetbe kerülve károsíthatja a DNS-t is. De hát, ahogyan a csomagolás és az ízélmény, úgy az összetevőiben is közel teljesen mesterséges a Coca.

A lényeg, hogy a Coca-Cola így képzeli a jövőt: minden mesterséges, potenciálisan rákkeltő, és a DNS-re is veszélyes.

Az ízét talán emiatt is nehéz körülírni, de aki szeretné megkóstolni, annak jó hír, hogy Magyarországon is kapható. Hogy pontosan melyik boltban, azt sajnos nem tudom – jómagam a KÖKI Bevásárlóközpont felső szintjén található éttermi részen egy ázsiai büfé hűtőjében bukkantam rá.

Nyilván ki is kértem egy Y3000-et a salátám mellé, de belekortyolva sem lettem sokkal okosabb. Az biztos, hogy hiába a cukormentesség, nagyon édes, kicsit talán sárgabarackra emlékeztet. De nem azért nehéz belőni az ízt, mert ízhülye volnék, hanem mert az AI a világ kólaivóinak visszajelzéseit, kívánságait-óhajait-ízlését egybefésülve alakította azt ki.

Persze nem a Coca-Cola az egyedüli élelmiszer- és italgyártó, amely AI-t használ a termékeihez. A DigitalTrends szerint a Campbell Soup szintén mesterséges intelligenciával alakítgatja a Chunky Ghost Pepper Chicken Noodle levesét, de már a Sapporo japán italgyártó is AI-val próbálkozik, amellyel elmondásuk alapján feleannyi idő alatt tudnak új innivalókat készíteni, mintha emberek dolgoznának rajtuk.

Ezt is érdemes elolvasnod:

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Tovább fejlődik az iPhone-ok egyik legrégebbi, gyári alkalmazása

2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…

52 perc telt el azóta...

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…

57 perc telt el azóta...

Új pálya, RANKED mód és még kard is – Ezt hozza el a Warzone Season 2

2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…

1 óra telt el azóta...

Több szinten is hibás a Counter-Strike 2 füstje – Reprodukálható a bug

2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…

1 óra telt el azóta...

Hazánkba is megérkezett az AMD új gamer CPU-ja, nem csak az USA-ba

2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…

1 óra telt el azóta...

Visszatért a Warzone egyik legjobb fegyvere – Ez a kiegészítő a titok

2024.02.01. - Február 7-én elstartolt a Warzone és Modern Warfare III újabb közös szezonja. A…

2 óra telt el azóta...