2023.08.23. – Akármennyire idegesítők, idegőrlők és agysorvasztók a YouTube-on és a videók előtt, közben és után is elhelyezett hirdetések, a Google alapvetően ingyenesen hozzáférhető platformjának ez az egyik elsődleges bevételforrása. Ezért is küzd olyan ádázul a reklámblokkolók ellen, és ajánlja helyette lépten-nyomon a Premium-előfizetést.
Nincs is ezzel túl sok baj, a Premium sem egy veszettül drága mulatság, ami reklámmentességen túl egy csomó érdekes és hasznos funkciót is kínál. Szóval, ha az ember tényleg sokszor néz YouTube-videókat, akkor bármiféle trükközés meg mókolás helyett inkább forgassa be a Premiumba annak a másfél kiló kenyérnek az árát, amennyibe kerül. Ezzel a megoldással pedig mindenki jól jár: a kieső reklámbevételek miatt a Google a pénzénél marad, a felhasználó feje pedig nem robban szét az idióta hirdetésektől.
A videómegosztó szakijai ugyanis most alaposan átdolgozzák a videók asztali és mobilos megjelenítését, azaz a videóablakok dizájnját. Ez egészen konkrétan lekerekített formákat jelent a jelenleg használatos szögletes helyett, amit elsősorban az asztali nézetben fogunk tetten érni.
Igen ám, csakhogy ahogyan a 9to5Google kiszúrta, a lekerekítés nem csak a teljes videókat, hanem a „Skip ads”, azaz a „Hirdetés átugrása” gombokat is érintik. A Google-nél azonban annyira belejöttek az átszabásba, hogy ha már pont ott voltak, akkor
ugyanezzel a lendülettel kicsit, de észrevehetően kisebbé, és halványabbá tették ezt a gombot.
A dizájnváltás egyelőre még csak tesztfázisban tart, de egészen biztosan hamarosan élesben is be fogják vetni. Amint ez megtörténik az ingyenes felhasználók sokkal nehezebben fogják kiszúrni a reklám átugrását jelző gombot, mert az már jobban bele fog olvadni a háttérbe, a videóba, mint korábban.
Ez a trükk a YouTube/Google részéről egészen visszás és meglehetősen agresszív terelés a Premium felé. Sőt, egyenesen álságos, hiszen a cél az, hogy ha már szerencsétlen néző amúgy is reklámok nézésére van kárhoztatva, akkor kikényszerítenék belőle azt is, hogy azokat nézze is végig. Ahhoz viszont már nem elég bátrak, hogy egyszerűen eltüntessék a gombot, ezzel is felvállalva a kötelező hirdetéseket, így szimplán csak lejjebb húznak egyet az átlátszósági csúszkán.
Persze az izomreflex működik: az ingyenesek többsége már automatikusan tudja, hol keresse a varázsgombot, valószínűleg ezután sem fogják elvéteni. Ettől függetlenül azonban nem túl elegáns módszer ez. Az egész a Google szóvivőjének magyarázatával válik még érdekesebbé, aki szerint a cél csupán egy egységes arculat kialakítása és a felhasználói élmény tökéletesítése, semmi több.
Thomas Eccel, Google Ads-szakértő szerint azonban a változás egészen biztosan hatással lesz a reklámbevételekre, méghozzá a Google számára pozitív értelemben. A hirdetéseket várhatóan többen fogják majd végignézni, ami miatt pedig a hirdetők is többet fognak költeni a platformon a megjelenésre.
Bódi Dániel 2024.02.02. - Érdemes most már megtanulni, hogy a magyar előfizetők különösen jól járnak…
Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…
Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…
2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…
A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…
2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…