Ezekből a kult-játékokból filmet akartak csinálni, de már sosem készülnek el

Bár manapság egyre nyitottabbak a filmesek a játékok adaptálására, de az elmúlt jó néhány esztendő során nem egy kult-játék filmverziója végezte valamiért a kukában. Most ilyen 8 soha el nem készülő, de egyébként érdekes projekteket szedtük egy csokorba, melyek a játékosok nagy bánatára valószínűleg már sosem jutnak el a mozik vásznára.

0
 

Bár manapság egyre nyitottabbak a filmesek a játékok adaptálására, de az elmúlt jó néhány esztendő során nem egy kult-játék filmverziója végezte valamiért a kukában. Most ilyen 8 soha el nem készülő, de egyébként érdekes projekteket szedtük egy csokorba, melyek a játékosok nagy bánatára valószínűleg már sosem jutnak el a mozik vásznára.

Portal

Minden idők talán legsikeresebb spin offja a Portal, ami eredetileg a Half Life univerzumát hivatott tovább bővíteni. A játék azonban olyan kiemelkedően jól sikerült, hogy önmagában is képes volt klasszikussá válni, amit manapság a nagy előddel emlegetünk egy lapon.

A Valve a sikerre való tekintettel 2013-ban jelentette be a Portal-film ötletét, amit egy nagy rajongóval, J.J. Abrams-szel közösen próbálnak életre hívni. Abramsnek azonban halaszthatatlan feladatai lettek: javában dolgozott az általa újraindított Star Trek-mozi folytatásán, ami után a Disney szinte azonnal megkereste, hogy ha már ennyire belejött a feltámasztásba, a Star Wars-szal is kezdhetne valamit.

Bokros teendői mellett így nem jutott már idő a Portal adaptációra, amivel kapcsolatban 2021-ben élesztette újra a reményt. A geekek kedvenc író-rendezője ugyanis azt mondta, hogy a filmnek már elkészült a forgatókönyve, ami már a Warner Bros. asztalán várja a további fejleményeket.

Sajnos azonban a Warnernél tavaly indult egy racionalizálási folyamat, ami egy csomó film és sorozat vesztét okozta. Ezért nagyon valószínűtlen, hogy a számos HBO saját gyártású tartalmat is elkaszáló David Zaslav pont erre fog majd rábólintani.

Wheelman

Mindenki jól tudja, hogy Vin Diesel maga is egy megszállott játékos. A színésznek középszerű, de a játékokhoz eléggé konyító Diesel mondhatni igen aktív, hisz a Halálos Iramban filmsorozat mellett olyan egyébként egész remek játékokat szállított, mint a The Chronicles of Riddick: Assault on Dark Athena és az Escape from Butcher Bay, vagy mint a 2009-es Wheelman.

Ez utóbbival kapcsolatban elég grandiózus tervei voltak: egy akkoriban újítónak számító filmes-játékos univerzumot szeretett volna létrehozni, amiben a médiumok kiegészítik egymást. Ennek lett volna első állomása a Wheelman, aminek már 2006-ban, a játékkal együtt bejelentette a mozis terveit. Ez azonban nem jött össze, és mivel 2009 óta semmi új infót nem közöltek, valószínűleg már soha nem is fog.

Diesel most az ARK 2 készültében vállalt szerepet, amit a Wheelmanhez hasonlóan szeretne megfilmesíteni, de reméljük, hogy ezúttal sokkal nagyobb sikerrel jár, mint cirka 14 évvel ezelőtt.

Tom Clancy’s Ghost Recon

A francia játékgyáros Ubisoft eredetileg 2013-ban jelentette be ünnepélyesen, hogy Michael Bay-jel a fedélzeten filmvászonra ültetik a Ghost Recon-sorozatot, amihez Matthew Federman és Stephen Scaia forgatókönyvírókat is szerződtették. Az azóta eltelt 10 évben viszont semmi előrelépés nem történt, és azt sem tudjuk, hogy min úszhatott el a dolog. Főleg, hogy a legendás író, Tom Clancy könyveiből bőséggel gyűjthettek volna használható ötleteket.

Splinter Cell

A Splinter Cell filmes ötletével már 2006 óta játszadoznak, amit 2012-ben sikerült hivatalosan is bejelenteni, és bár Basil Iwanyk producer még 2017-ben is optimistán nyilatkozott róla, valójában alig van esély rá, hogy valaha is nagyvászonra kerüljön. Pedig állítólag magát Tom Hardy-t keresték meg Sam Fisher szerepével.

A Ubisoft valószínűleg ráunt a várakozásra, így nem is olyan régen inkább a Netflix-szel állapodtak meg egy adaptációról, ami az élőszereplős formával ellentétben animációs sorozatként támasztja fel a legendás ügynököt, akihez a játékosoknak is nagyon rég lehetett már szerencséje.

The Sims

2007-ben hatalmasokat pisloghattunk, amikor az EA a 20th Century Fox-szal közösen bejelentette, hogy élőszereplős film készül a The Sims-ből. Ez már csak azért is meglepő, mert ugyebár életszimulátorként zéró sztorija van, pontosabban a játékosok írják a saját, örökké tartó történetüket.

Rod Humble, az EA akkori vezetője viszont másképp látta: szerinte a The Simsben óriási filmes potenciál rejtőzik, amit kihasználva tulajdonképpen olyan történeteket mesélhetnek el, amilyeneket csak akarnak. Az élet és az évek azonban annyira nem őt igazolták, hogy hiába szerződtették le a a Minyonok és a Kis kedvencek titkos élete animációs filmek íróját, Brian Lynchet, még ő sem volt képes egy épkézláb körítést összehozni a The Sims-mozihoz, ami nyilván kútba is esett. A Foxot aztán megvette a Disney, amit már végképp hagyta a dolog.

Firewatch

A Campo Santo játékstúdió 2016-os műremekét sokan minden idők egyik legjobb narratív kalandjátékának tartanak – nyilván nem véletlenül. Mivel már a megjelenésekor magasztos kritikákat és játékosi visszajelzéseket kapott, a Good Universe filmes cég azon nyomban felkereste az alkotókat egy adaptálás ötletével. Mivel a Campónak is ínyére volt a dolog, rögtön meg is állapodtak.

Ennek azonban már sok éve, azóta pedig semmit sem tudni a projektről. Sem színészeket, sem rendezőt, sem írókat és producereket nem jelentettek be, így tulajdonképpen azt sem tudjuk, hogy pontosan hol akadhatott el a munka – már ha egyáltalán elkezdték. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a Firewatch pont egy olyan játék, aminek semmi hasonlóra nincs szüksége, szóval nem is olyan nagy baj, hogy a filmesek luftra futottak vele.

Dead Island

A Techland zombis játéka 2011-ben elég nagyot durrant – nagyban köszönhetően a sok botrányt kiváltó hírhedt előzetesének, amiben egy komplett család brutális halálát mutatták be lassított felvétellel visszafele lejátszva. A horogra pedig nem csak a játékosok, hanem a filmvilág is ráharapott, és ugyanabban az évben már meg is állapodtak a Lionsgate-tel az adaptációban.

A stúdió azonban sehogyan sem tudta életre kelteni az élőhalottakat, így a kikölcsönzött filmes jogok visszakerültek a kiadó Deep Silverhez – ami időközben az eredeti fejlesztőgárdát elveszítve már a folytatással szenvedett. Ezután az Occupant Entertainment csapott le az élőszereplős zombihorror megfilmesítésére, de valamiért nekik sem sikerült összehozni egy épkézláb ötletet.

Bár a Dead Island 2 valamilyen csoda folytán túlélte a fejlesztési poklot, és hosszúra nyúlt várakozás után 2023 áprilisában megjelent, film valószínűleg már sosem fog belőle készülni.

Just Cause

Valószínűleg senki sem fog könnyeket ejteni a Just Cause filmadaptációjának soha el nem készültére, ugyanis a munkával az a német Constantin nevű cég lett megbízva, amely korábban a Milla Jovovich-féle Resident Evil filmeket követte el.

Egy időben pedig a főszerepre sikerült leszerződtetni Jason Momoát, a rendezést pedig Brad Peyton, a Rampage alkotója vállalta magára. A 2010 óta hánykódó projekt sokáig nem adott különösebb életjelet magáról, mígnem 2019-ben sikerült megszerezni a John Wick filmek íróját, Derek Kolstadot, azóta viszont néma csönd honol. és nem is valószínű, hogy valaha el fog készülni.

Szerinted melyik játékból lenne jó film?

Ezt is érdemes elolvasnod:

10 kultikus rajzfilmsorozat, amiből igazán zseniális videojáték lenne

×