Közel 40 év után találták meg a legelső Windowsban elrejtett easter egg-et
Az első Windows 1985. április 8-án jelent meg, és azóta senki nem bukkant rá erre a jól elrejtett easter egg-re.
Az első Windows 1985. április 8-án jelent meg, és azóta senki nem bukkant rá erre a jól elrejtett easter egg-re.
Az első Windows 1985. április 8-án jelent meg, és azóta senki nem bukkant rá erre a jól elrejtett easter egg-re.
2022. 03. 28. – A programokban elrejtett easter eggek korántsem ritkák. Megannyi játék, alkalmazás és egyéb szoftver tartalmaz különböző titkokat, köztük természetesen a világ legelterjedtebb operációs rendszere, a Windows is. Sokan úgy vélik, hogy a legelső easter egg-üket a Windows 3.0-ba rejtették a Microsoft fejlesztői, ez a feltételezés azonban most megdőlni látszik.
Egy Lucas Brooks nevű retro Windows rajongó ugyanis addig kutakodott a legelső, idén 37 éves grafikus operációs rendszer mélyén, mígnem talált valami igazán különöset. Komoly trükközések árán egy elsőre mosolygós fejnek tűnő bitmapot sikerült elővarázsolnia, amiről kiderült, hogy a fájljai alá titkosítva volt elrejtve az igazi titok.
Ez pedig nem más, mint a Windowson dolgozó fejlesztők névsora, így tisztelegve a munkájuk előtt. A névsort böngészve azonban egy újabb meglepetés ütheti meg a szemünket, a nagy nevek között ugyanis feltűnik az ifjú titánnak tartott Gabe Newell is, aki később a PC-s játékpiac legelismertebb figurája lett.
Which version of @Windows is the first to include Easter eggs? Windows 3.0? Nope. What if I tell you there is an Easter egg in Windows 1.0 RTM? This is what I have recently discovered: pic.twitter.com/dbfcv4r7jj
— Lucas Brooks (@mswin_bat) March 18, 2022
Newell egyébként még 1983-ban hagyta ott a Harvard Egyetemet a Microsoftért, ahol aktívan kivette a részét a Windows rendszerek készültéből, és ő vezette a a Doom Windowsra történő portolásának munkálatait is. Egy remek ötlettől vezérelve viszont 1996-ban Mike Harringtonnal karöltve otthagyták Bill Gateséket, és megalapították a Valve-ot, a többi pedig történelem.
A Windows 1.0 easter egg-je egyébként nemcsak azért is érdekes, mert bmp valódi előhívásának módszerére még nem sikerült rájönni, hanem mert ha a korában meg is találta volna valaki, akkor se tudott volna hozzáférni a tartalmához. Amikor ugyanis az első Windows megjelent még nem voltak olyan, az átlagos felhasználók számára elérhető eszközök, melyekkel vissza lehetett volna fejteni a bitmap tartalmát.
És hogy miért pont ez volt elrejtve? Nos, voltak idők, amikor nem volt szokás feltüntetni a programokon, játékokon dolgozók nevét, így a felhasználó csak a vállalatokkal tudta azonosítani, összekötni őket. Aztán egyszer csak jött egy Warren Robinett nevű Atarinál dolgozó fickó, aki megelégelte a vállalatok kizsákmányolását, és jól elrejtette az Adventure című játékában a saját nevét:
via – TechSpot
Képes vagy-e megkülönböztetni a valódi fotókat az AI generált képektől?