Gaming

Megaszongyuk: Ezért nem biztos, hogy olyan nagyszerű lesz a Star Wars: Outlaws

A Ubisoft Forward során egy igazán megnyerő játékmenettel mutatkozott be a legelső teljesen nyílt világú Csillagok Háborúja-játék, a Star Wars: Outlaws, amiben egy női Han Solót, Kay Vesst irányítva járhatjuk majd be az ismert galaxis még felfedezetlen szegmenseit.

A bemutató annyira jól sikerült, hogy azonnal letarolta a médiát, és még az is hírét vitte a Massive Entertainment fejlesztésének, aki egyáltalán nem foglalkozik videojátékokkal. Ez talán jól példázza egyrészt a Star Wars mint brand erejét, másrészt pedig reprezentatíve jelzi is az Outlawsra való igényt. Hasonlót láthattunk egyébként a Hogwarts Legacy-nál is, ami szintén első nyílt világú játékként invitált bennünket a világ legrajongottabb varázsvilágába.

A kérdés csak az, hogy a Star Wars: Outlaws lesz-e olyan jó játék, mint a varázsló-szimulátor?

Erre a kérdésre minimum egy évvel a beharangozott megjelenés előtt nyilván lehetetlen egyértelműen válaszolni, mindenesetre nagyon biztató, amit a Ubisoft alkotói elénk tártak. A Massive csapata is garancia lehet a minőségre, hiszen az 1997 óta tartó munkásságuk alatt egyetlen rossz játékot sem készítettek. A Ground Control-sorozat, a World in Conflict, de még a The Division-széria is fantasztikus szórakozást nyújtanak a műfajukban, melyeket jellemzően 80-90%-ra értékeltek a kritikusok is.

Ugyanakkor az SW: Outlaws nem kizárólag a Massive fejlesztőinek munkája lesz, hiszen a Ubisoft majd összes stúdiója, illetve a Lucasfilm Games is közreműködik a készültében. Ez már előre jelzi, hogy itt valami igazán nagyról van szó, viszont egy ilyen mértékű szervezettséget és összehangolást igénylő projekt mindig magában hordozza a bukás lehetőségét. Minél nagyobb ugyanis egy stúdió, minél többen dolgoznak egy játékon, annál nehezebb is egyben tartani, átlátni akár még a legegyszerűbb folyamatokat is.

Aztán ott vannak az olyan más, de nem elhanyagolható tényezők is, mint hogy ezzel párhuzamosan a Massive egy másik szuperprodukciót, az Avatar: Frontiers of Pandorát is menedzseli, ami elméletileg idén decemberben meg fog jelenni. Semmiképp sem szeretném lekicsinyíteni a tapasztalt fejlesztők képességeit, de két ekkora volumenű videojátékot egyszerre piszok nehéz összehozni, hogy ne kerüljön itt-ott homokszem a gépezetbe – még úgy is, hogy alapvetően más csapatok dolgoznak rajtuk.

Ismerjük a mondást, amiben túlságosan sokat akar a Ubisoft…

Ennek az igazát pedig a franciák már túl sokszor bizonyították. A Watch Dogs első részének túltolt és sok esetben teljesen hazug reklámkampányai, a végleges verziótól szögegyenest eltérő játékmenetek, csak aládúcoltak a Ubisoft rossz megítélésének, illetve, hogy kétségekkel legyünk az új IP-ik felé. Ezt tetézte nem sokkal később a The Division első része, aminek végleges verziója szintén le lett butítva a mutatós játékmenet bemutatókhoz képest.

Nyilván a médiának is nagy szerepe van a játékok körüli hype kialakulásának, de közel sem akkora, mint a kiadók és a stúdiók marketingeseinek, akik rendre leígérik a csillagokat is az égről, a lelkes szerkesztő, aki szintén gamer pedig lelkesen felül erre a lóra. Ez a Star Wars: Outlaws esetében még stílusos is lenne, de félő, hogy a túlzott elvárások miatt akkor is csalódásként élhetjük meg a játékot, ha az egyébként egy teljesen korrekt kalandot nyújt.

Mostanság pedig nagyon szeretnek hatalmasakat ígérni a fejlesztők: ilyen volt a No Man’s Sky, a Cyberpunk, vagy az Anthem, melyek közül kettőt olyan stúdiók követtek el, akik korábban a Massive-hoz hasonlóan sosem botlottak. És ők még csak nem is dolgoztak párhuzamosan más AAA játékon sem, azaz nem kellett megosztani a kreatív erőforrásaikat, illetve nem kellett összehangolni 10, a világ más pontjain működő csapatok munkáját sem.

Nyilván én is messzemenőkig örülnék, ha a Star Wars: Outlaws valóban egy olyan sci-fi lenne, mint amilyennek az első, amúgy igen rövidke bemutatója alapján tűnik. De jelenleg minden elvárás, minden belelátott fantasztikum csak a rajongók reményeinek projekciója, semmi több. A végső konklúziót a Ubisoft múltja miatt majd csak a 2024-es megjelenése után fogjuk tudni levonni, addig viszont mindenkit áldott szkepticizmusra intenék.

Az erő legyen mindannyiunkkal, hogy ellenállhassunk az előttünk álló hype csábításának, és adja az Uralkodó, hogy a Massive ismét megcsinálja a tutit.

Nem úgy, mint ezek itt:

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Ilyen beteg ultrarealisztikus horrjátékot még sosem láttunk

Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…

2 óra telt el azóta...

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

4 óra telt el azóta...

A TOTY Messi-fiaskóval kinyírta az FC 24-et az EA Sports

2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…

4 óra telt el azóta...

Brutális lesz a Netflix éve: Ez a 93 (!!!) sorozat már biztosan érkezik idén

A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…

4 óra telt el azóta...

Season 2-től teljes squadokat is megéri majd legyőzni Warzone-ban

2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…

4 óra telt el azóta...

Ha ezt bevezeti a TikTok, mindenki reklámszereplő lesz a platformon

2024.02.02. - Nagyon meg lennék lepve, ha 2024-ben még magyaráznom kellene, mi is az a…

5 óra telt el azóta...