Egy év után ismét visszatérünk a gépekkel tarkított Amerikába, ahol Aloy-ra újabb megmérettetések várnak. Hogy mit tartogat számunkra a Burning Shores kiegészítő, az tesztünkből kiderül.

Egy év után ismét visszatérünk a gépekkel tarkított Amerikába, ahol Aloy-ra újabb megmérettetések várnak. Hogy mit tartogat számunkra a Burning Shores kiegészítő, az tesztünkből kiderül.

Közel egy éve léphettünk újra Aloy cipőjébe és vághattunk neki a Horizon izgalmas világának. A Forbidden Westről bár pontos eladási adatokat sose közölt a Guerilla Games, a rajongók szívesen vértezték fel magukat fegyverekkel és szálltak szembe az óriási gépmasinákkal. Elég nehéz úgy leírni, hogy pontosan miről is szól, hogy ne spoilereznénk egy két dolgot a Forbidden West történetéről, szóval a következő részt, csak abban az esetben olvasd, ha már játszottál az alap játékkal, vagy nem zavarnak a spoilerek.

Utolsó figyelmeztetés innen már tényleg spoileres rész következik!

Út Los Angeles-be

 

A Burning Shores rögtön a fő sztori után veszi fel a fonalat. Aloynak és csapatának sikerült megfékezni a Zenithesek tervét, és közös erővel kezdik meg a Nemezis elleni felkészülést. Igen, ám csak az egyik Zenithes megszökött és egészen a Lángoló Partokig menekült. Aloynak nem maradt más választása, nyomába kell erednie a szökevénynek, hisz egy Zenithes is végzetes lehet a Föld számára. A szigetvilágot nem mások lakják, mint az alap történetben megismer quenek. Közülük származik Seyka is akivel Aloy rögtön az első találkozásra megtalálja a közös hangot. De, hogy milyen titkokat rejt még a Burning Shores azt nem áruljuk, midnenkinek hagyjuk, hogy maga fedezze fel a világot.

Új gépek, új lehetőségek

Ahogy már megszokhattuk az új kiegészítő is hoz új gépeket a Horizon világába. Békák, sőt tojások is keresztezik utunk, de ami talán a legizgalmasabb, hogy egy új hátassal is megismerkedhetünk, ami mind levegőben, mind vízben is tud közlekedni. Egy egészen új opciót ad ezzel a víz alatti közlekedésnek Aloy számára. Számomra talán ez volt a legnagyobb előny, hogy végre egy igazán kompakt víz alatti géppel is közlekedhetünk. Az új gépekhez teljesen új mozdulatok is párosulnak. A legnagyszerűbb talán a grappling hook akció közbeni használata.

A DLC-ben a lekötött ellenfeleinkre már képesek vagyunk ráhúzni magunkat és egy célzott találattal komoly sebet ejteni rajtuk. Ezenfelül természetesen az új fegyver se mellett mehetünk el. Ha játszottál az alapjátékkal, akkor bizony tudhatod, hogy a zenithesek különleges technológiát használtak a saját pajzsuk és fegyvereik használatára. Köszönhetően a queneknek, mi is megkaparintunk egy ilyen fegyvert, SŐT már használhatjuk is a kiegészítő alatt. Persze továbbra is menő a nyilat használni és továbbra is azt preferálom, de egy teljesen új mechanikát hoz számunkra a játék.

Lemaradtál? Semmi gond

Ami talán számomra a legszimpatikusabb volt a burning shores során, hogy amennyiben a játékos a fő küldetés után abba hagyta a Forbidden Westet és nem maxolta ki a felszerelését egyáltalán nem kellett kétségbeesnie az új megmérettetés láttán. Rögtön az első vendornál lehetőségünk lesz új felszerelésre szert tenni.

Persze kalandoznunk kell a szigeten, hogy napkristályokat gyűjtsünk, de ha kizárólag a fő útvonalon haladunk a játék végére legalább 3 legendás fegyvert is bezsebelhetünk, és nem kell visszamennünk az Arénába farmolni. Egyedül arra kell figyelnünk, hogy elérhessük az új szigetet, hogy legyen meg a Szingularitásküldetés és máris mehet a gépzúzda. Amennyiben időközben új játékot kezdtünk, úgy az új mentéssel is legalább addig el kell tolni a szekerünket. Így mindenképp figyeljünk arra, hogy játék megkezdése előtt legalább egy mentésen elérhető legyen az új sztori.

Látvány kontra valódi főgonosz

A játék talán legnagyobb újítása, hogy egy új fajta gépharcot próbál bevezetni a történetbe. A hosszú részeken átívelő harc látványos, de irányításban nagyon gyengére sikeredett. Látható, hogy mi volt a terv, de néha a legkönnyebb részeknél is olyan borzasztóan reagál a mozgás, hogy inkább frusztrálóvá teszi a harcot, mintsem növelné az élményt. Azzal egyet kell értenem, hogy nagyon látványosra sikerült, de volt hogy egyes stageken szószerint átrohanhattam és a várakozó gépek pedig utánam se jöttek mondván, az már nem az ő dolguk. Így kicsit abszurdra sikerült a nagy harc. Látvány 9, játékmenet 4.

Egy rövid sztori, ami nem ad maradandót

Jó érzés volt visszaugrani a gépekkel teli Amerikába, viszont a Burning shores sajnos nem hozott egy akkora kiegészítés a játékhoz, amit akár hetekig gyűrhetünk. Oké, ha mélyen elmélyülünk benne és a Platina vadász énünk előtör, akkor sokáig elbíbelődhetünk, de ha kizárólag a sztorira fókuszálunk, akkor 5 óra alatt végigvihető. Én egy kicsit kevésnek éreztem az érkező tartalmat, mert legalább még egy ennyit szívesen belepakoltam volna, de valószínűleg mással voltak elfoglalva a fejlesztők.

Verdikt

A Burning Shores egy pár újítást bemutatva nem hoz maradandót a rajongók számára. A főgonosz elleni harc látványos, de játékmenet szempontjából gyatrára sikerült. A sztorit elsiették, de a környezet szerintem nem volt rossz. Remélem a folytatás legalább annyira jól fog sikerülni, mint tavaly a Forbidden West és én akkor már boldog leszek.

Összefoglalás

Egy pofon az élményeknek – Horizon Forbidden West: Burning Shores teszt


Szerzői értékelés

6

A Burning Shores egy pár újítást bemutatva nem hoz maradandót a rajongók számára. A főgonosz elleni harc látványos, de játékmenet szempontjából gyatrára sikerült. A sztorit elsiették, de a környezet szerintem nem volt rossz. Remélem a folytatás legalább annyira jól fog sikerülni, mint tavaly a Forbidden West és én akkor már boldog leszek.

Új technikák

Lidérc fegyver

Seyka

Az utolsó harc

Játékidő

Víz alatti „harc” (ami nem létezik)

 

Olvasói értékelés

0

×