A Loewe új, pixeles ruhakollekciójának köszönhetően mostantól a való életben is viselhetsz olyan ruhákat, amilyeneket az avatárod a metaverzumban, vagy bármely random karakter a Minecraft-ban. Baromi zavarba ejtő holmik, de egy biztos: aki ki akar tűnni a tömegből, ezzel biztosra megy!
A ruhacsaládot a 99 Problems szerint tényleg a Minecraft ihlette, és elsősorban a közösségi média megszállottjainak szánják. Mivel egyelőre csak a Párizsi Divathéten voltak láthatók, eltart egy darabig, mire ilyen öltözékek a boltokban is megjelennek, viszont hiszünk az iparág egymás kreatív ötleteit gátlástalanul lenyúló valóságában, szóval
a „hamisítványok” szerintünk elég hamar elérnek majd a hétköznapi vásárlókhoz.
Bevallom, teljesen hülye vagyok a divathoz, de józan ésszel nehéz elképzelni, hogy ezeket a formákat miképpen fogják konfekció ruhákra is ráerőltetni. Az meg végképp lehetetlennek tűnik, hogy megőrizzék alakjukat, pl. 1-10 mosás után. Első tippre: itt csak egy kifejezetten a Divathétre készült, kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő kollekcióról van szó. Viszont elképesztően bizarr élmény, és akkor is kissé ijesztő látvány, ha épp’ egy csinos modell lány sétál feléd benne:
A kollekció virtuális ihletésű pulcsikat, pólókat és nadrágokat tartalmaz, és tényleg olyan optikai csalódást idéz elő, mintha a viselője a valóságban vette volna fel a metaverzumban vásárolt digitális ruhadarabot. De a Loewe csak az egyik a nagy divatházak közül, amelyik ihletet kapott a virtuális valóságtól. A Burberry luxusmárka például nemrég kötött szerződést a Roblox-szal arra, hogy hozzájuk vág egy csomó dizájner táskát. Az együttműködés limitált szériás termékeket eredményezett, amelyek kialakítása
a Burberry szerint „a kreativitásban és az önkifejezésben gyökerezik”.
A táskák a márka ikonikus Lola sorozatának digitális változatai voltak, és ez az első termék, amivel a Burberry átlépett a metaverzumba. Ne ígérd meg a csajodnak, hogy kap egy igazit karácsonyra: a legolcsóbbat sem veheted meg 500-600 ezer forintnál olcsóbban!
A jelenlét a virtuális valóságban jó ötletnek tűnt Karlie Kloss topmodell számára is, úgyhogy gyorsan „nyitott” a Roblox-ban pár pop-up boltot, amiket a Karlie’s Fashion Klossette Designer Showcase névre keresztelt virtuális eseményen leplezett le. A fizikailag nem is létező ruhakollekciót Builder Boy digitális divattervező (?) készítette a metaverzumhoz.
Utóbbi a Vogue-nak azt mondta, hogy Kloss-szal „az utcai ruházatból, a Miami flex kultúrából és a trópusi hangulatból” merítettek ihletet. A jelenséget teljesen időszerűnek tartja a névadó modell is, aki szerint ha egyelőre össze is vagyunk zavarodva a metaverzummal kapcsolatban, „a valóság az, hogy már mélyen elmerültünk egyfajta virtuális kapcsolatteremtésben és kommunikációban”. És ezen nem nagyon van mit vitatni.
A zavarunk viszont nem múlik.
Mert csak most jövünk rá, hogy a digitális divat megjelenése a valóságos valóságban sokkal meghökkentőbb, mint fordítva (lsd. fent a Loewe kollekcióját). Holott a képernyőn vagy a VR-szemüvegben teljesen megszokott látvány, és a feleslegességén kívül azon sem lepődünk meg, amikor igazi márkák készítenek és adnak el (!) virtuális termékeket a Roblox-on.
2024.02.07. - A Warzone játékosok több mint két hónapja élvezhették már a Modern Warfare III…
2024.02.07. - Manapság már minden napra jut egy meghökkentő AI-sztori. A mesterséges intelligencia őrült gyorsasággal…
Gábor János 2024.02.07. - Nem elég, hogy a Windows egyre agresszívebb egész kijelzős reklámokkal próbál…
2024.02.07. - A Warzone Rankedre már nem kell sokat várni, február 7-én élesedik az esti…
2024.02.07. - Ma már lehet, hogy nagyon kevesen emlékeznek csak a Vine applikációra. Ez volt…
Gábor János 2024.02.07. - Elég volt a csak óriási szemétkupacokat termelő Valentin-napokból, amikor szinte kizárólag…