Tech/Tudomány

Még több reklámmal bombázzák szét a Facebookot és az Instagramot

Mark Zuckerberg és a Meta befektetői nagyon nem voltak elégedettek a vállalat legutóbbi negyedéves eredménybeszámolójától, amely szerint a Facebook fennállásának történetében először könyvelhettek el csökkenést. Egyrészt egyre kevesebben nyomkodják a Meta közösségi oldalait, az Instagramot és a Facebookot, aminek tetejébe még a reklámokból is kevesebb pénz folyt be.

Zuckerbergék ezért is döntöttek úgy, hogy átvesznek pár dolgot a legnagyobb konkurenciától, a TikToktól, ami tulajdonképpen azt jelentette, hogy a Facebook és az Instagram is egyre jobban preferálja, értsd. egyre inkább az ember arcába tolja a rövid videós tartalmakat. Sőt, júliusban már azt is bejelentették, hogy a Meta platformjain még inkább rákapcsolnak az algoritmussal történő ajánlásokra. Mindezektől a változtatásoktól remélik, hogy a felhasználók visszatérnek, vagy még több időt töltenek el az oldalakon és az alkalmazásokban.

Ami pedig a bevételeket illeti: a Meta úgy döntött, hogy ezentúl egyre több reklámot fog megjeleníteni a közösségi platformjain.

Ez pedig azt jelenti, hogy az Instagram és a Facebook felhasználók hamarosan a jelenleginél is több hirdetésen kell átgörgetniük. A hirdetők mostantól még reklámot helyezhetnek el az Instagram Explore Feedjében, ami viszont kellemetlenebb, hogy már a profilok saját feedjeiben is lesz ugyanerre lehetőség.

Utóbbi esetében ez a felhasználók számára elég kellemetlen, néhány tartalomgyáró/influenszer viszont reklámbevételt is kaphat, ha engedélyezi a reklámokat a profilján. Ez azért lehet érdekes, mert a Meta szerint idővel minden felnőtt profilon lesznek ilyen reklámok, pénzt viszont csak az kaphat értük, aki hozzáfér az Instagram monetizációs eszközeihez. Igaz, állítólag a rácsos nézetet nem fogja érinteni, csak a „görgetős” – szalagos nézetben lesznek hirdetések.

Emellett a vállalat új reklámmegjelenítési formátumokkal is kísérletezik a Facebook és Instagram Reelekben. Ilyen például a „post-loop”, azaz olyan 4-10 másodperces tovább pöccinthető reklám, ami a Reel-videók után indulna el, majd végeztével – mivel ezeket loopolásra tervezték – megismétlődik a videó. A Meta szerint ezek a típusú hirdetések kezdetben kifejezetten a Facebookon futnak majd, de ha sikeresnek bizonyul, akkor átültetik Instagramra is.

Továbbá elkezdik tesztelni a Facebook-tekercsek alján vízszintesen futó hirdetéseket, amelyek két-tíz görgethető képet, azaz körképet tartalmaznak majd. Ezt már kedd-szerda magasságában élesítette a vállalat.

Nem kell különösebb jóstehetségnek lenni ahhoz, hogy előre lássuk a változások hatásait. A felhasználók jelentős részének ugyanis már nagyon elege van a reklámokból, ez az elégedetlenkedés pedig életre hívta a nem-hivatalos, de legalább reklámmentes alkalmazásokat, melyeket most nagy erőkkel purgálnak is. Erre viszont hosszú távon egyetlen megoldás lehet, hogy a közösségi média a YouTube példáján bevezet egy prémium szintet, ami egy fix havi összegért cserébe az összes reklámtól megszabadítja az embert.

A kérdés csak az, hogy vajon mennyien lesznek hajlandóak fizetni mondjuk a Facebookért, amit már tizenéve használnak?!

via – Facebook

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Itt a vége – Európa-szerte eltűnnek a boltokból a lemezes Xbox-játékok

Bódi Dániel 2024.02.01. - Nincs új a nap alatt: tovább döglődik a fizikai játékterjesztés. Tudtuk…

7 óra telt el azóta...

Tovább fejlődik az iPhone-ok egyik legrégebbi, gyári alkalmazása

2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…

9 óra telt el azóta...

Ha bírod a rettegést, ezt a 10 horrorfilmet semmiképp se hagyd ki 2024-ben

Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…

9 óra telt el azóta...

Új pálya, RANKED mód és még kard is – Ezt hozza el a Warzone Season 2

2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…

9 óra telt el azóta...

Több szinten is hibás a Counter-Strike 2 füstje – Reprodukálható a bug

2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…

9 óra telt el azóta...

Hazánkba is megérkezett az AMD új gamer CPU-ja, nem csak az USA-ba

2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…

9 óra telt el azóta...