Erre bizony jobb ha felkészülünk, mert mostantól a megszokottnál is több reklám jön a Facebookra és az Instagramra.

Mark Zuckerberg és a Meta befektetői nagyon nem voltak elégedettek a vállalat legutóbbi negyedéves eredménybeszámolójától, amely szerint a Facebook fennállásának történetében először könyvelhettek el csökkenést. Egyrészt egyre kevesebben nyomkodják a Meta közösségi oldalait, az Instagramot és a Facebookot, aminek tetejébe még a reklámokból is kevesebb pénz folyt be.

Zuckerbergék ezért is döntöttek úgy, hogy átvesznek pár dolgot a legnagyobb konkurenciától, a TikToktól, ami tulajdonképpen azt jelentette, hogy a Facebook és az Instagram is egyre jobban preferálja, értsd. egyre inkább az ember arcába tolja a rövid videós tartalmakat. Sőt, júliusban már azt is bejelentették, hogy a Meta platformjain még inkább rákapcsolnak az algoritmussal történő ajánlásokra. Mindezektől a változtatásoktól remélik, hogy a felhasználók visszatérnek, vagy még több időt töltenek el az oldalakon és az alkalmazásokban.

Ami pedig a bevételeket illeti: a Meta úgy döntött, hogy ezentúl egyre több reklámot fog megjeleníteni a közösségi platformjain.

Ez pedig azt jelenti, hogy az Instagram és a Facebook felhasználók hamarosan a jelenleginél is több hirdetésen kell átgörgetniük. A hirdetők mostantól még reklámot helyezhetnek el az Instagram Explore Feedjében, ami viszont kellemetlenebb, hogy már a profilok saját feedjeiben is lesz ugyanerre lehetőség.

Utóbbi esetében ez a felhasználók számára elég kellemetlen, néhány tartalomgyáró/influenszer viszont reklámbevételt is kaphat, ha engedélyezi a reklámokat a profilján. Ez azért lehet érdekes, mert a Meta szerint idővel minden felnőtt profilon lesznek ilyen reklámok, pénzt viszont csak az kaphat értük, aki hozzáfér az Instagram monetizációs eszközeihez. Igaz, állítólag a rácsos nézetet nem fogja érinteni, csak a „görgetős” – szalagos nézetben lesznek hirdetések.

Emellett a vállalat új reklámmegjelenítési formátumokkal is kísérletezik a Facebook és Instagram Reelekben. Ilyen például a „post-loop”, azaz olyan 4-10 másodperces tovább pöccinthető reklám, ami a Reel-videók után indulna el, majd végeztével – mivel ezeket loopolásra tervezték – megismétlődik a videó. A Meta szerint ezek a típusú hirdetések kezdetben kifejezetten a Facebookon futnak majd, de ha sikeresnek bizonyul, akkor átültetik Instagramra is.

Továbbá elkezdik tesztelni a Facebook-tekercsek alján vízszintesen futó hirdetéseket, amelyek két-tíz görgethető képet, azaz körképet tartalmaznak majd. Ezt már kedd-szerda magasságában élesítette a vállalat.

Nem kell különösebb jóstehetségnek lenni ahhoz, hogy előre lássuk a változások hatásait. A felhasználók jelentős részének ugyanis már nagyon elege van a reklámokból, ez az elégedetlenkedés pedig életre hívta a nem-hivatalos, de legalább reklámmentes alkalmazásokat, melyeket most nagy erőkkel purgálnak is. Erre viszont hosszú távon egyetlen megoldás lehet, hogy a közösségi média a YouTube példáján bevezet egy prémium szintet, ami egy fix havi összegért cserébe az összes reklámtól megszabadítja az embert.

A kérdés csak az, hogy vajon mennyien lesznek hajlandóak fizetni mondjuk a Facebookért, amit már tizenéve használnak?!

via – Facebook

Fizetnél-e a Facebookért, Twitterért, Instagramért, ha kellene?

 

https://leet.hu/akcios-szoftverek/

×