Van, aki megoldja „okosba”, és van, aki inkább előfizet a YouTube Premiumra, csak hogy ne kelljen a folyton folyvást felugró, és az esetek 99 százalékában hihetetlenül idegesítő reklámokat néznie a videók elindítása után rögtön, illetve múltidéző módon a videó közben – akár többször is.
Az utóbbi megoldás mellett szól, hogy előfizetőként minden eszközön élvezni lehet a reklámmentességet, mindegy, hogy tévén, telefonon vagy számítógépen indítunk YouTube-videót. Persze a Premium-tagságnak vannak más előnyei is, de a legtöbben az idegőrlő hirdetések miatt fizetnek be rá – bár úgy tűnik, hogy nem elegen. Ezt a következtetést leginkább abból vonhatjuk le, hogy a Google elkezdett tesztelni egy újfajta hirdetés elosztást, ami nem mást jelent, mint a megszokottnál is több reklámot.
Természetesen egy alapvetően ingyenesen használható platform esetében a bevételek reklámokkal való maximalizálása teljesen normális dolog, sokan azonban úgy gondolják, hogy a Google egy ideje már elvetette a sulykot. Nos, az egészen bizonyos, hogy aki még nem előfizető, és zavarják a hirdetések, hamarosan csengetni fog,
ugyanis mint kiderült a YouTube hamarosan akár 10 rövid reklámot is lejátszhat gyors egymásutánban, akár még a videó indulása előtt.
Sőt, ezek a reklámblokkok átugorhatatlanok lesznek, melyet ha a videó készítője engedélyez, akkor nemcsak az adott tartalom elé, hanem közben is elhelyezhet. Egy-egy profitorientáltabb videós pedig, ha több pénzre van szüksége, akkor annyit rak be belőle, amennyit nem szégyell.
A 10 hirdetést tartalmazó blokkokkal az elmúlt pár hétben már több ingyenes felhasználó találkozhatott, a Google azonban azt mondta a 9to5macnek, hogy ez csak egy tesztidőszak volt, ami véget ért. A végleges bevezetésről egyelőre nem osztott meg érdemi infót, azt azonban tudjuk, hogy elsősorban a tévés alkalmazásokat fogja érinteni a kellemetlen változás, amit a vállalat érthetetlen módon a „nézői élmény javításaként” jellemzett.
Már csak azért is értelmezhetetlen a vállalat indoklása, mert jelenleg az ingyenes profillal rendelkező videónézők átlagosan 2 reklámot kapnak a YouTube-tartalmak elindítása előtt. A változás azonban drasztikus növekedést jelentene, még akkor is, ha egyébként ezek a hirdetések nem hosszabbak néhány másodpercnél.
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…
2024.02.01. - Február 7-én elstartolt a Warzone és Modern Warfare III újabb közös szezonja. A…