A TikTok egy teljesen új monetizációs módszert jelentett be, amellyel még vonzóbbá teheti a hirdetők számára a rövid videókra épülő platformot, ezáltal pedig még több pénzzel jutalmazza a legeredményesebb, legtevékenyebb TikTokos tartalomgyártókat.
a New Pulse-ra keresztelt új rendszer egyfajta kontextuális hirdetési módszer lesz, ami leginkább a YouTube Partner programjához hasonlít, vagyis a termékeket csak ellenőrzött alkotók videói mellé helyezik el. A TikTok szerint a Pulse hirdetéseket a platform különböző területeire targetálhatják, melyeket 12 különböző témakörre szűkíthetik, többek között olyanokra, mint a szépség, divat, háziállatok, játékok, TV és filmek, autó, spanyol nyelv, sport és kikapcsolódás stb. Ezek a reklámok pedig csak a platform legjobb videóinak a 4%-a mellett jelennének meg.
A TikTok ezzel természetesen a tartalomgyártóknak is kedvezne, akik a reklámokból származó bevételek felét tehetik majd zsebre. Ez egyébként valamivel alacsonyabb, mint a YouTube és az Instagram bevételmegosztási megállapodásai, melyek 55%-ot adnak a kreátoroknak, bár azt is fontos tényező, hogy a TikTok korábban nem adott részesedést a hirdetési bevételekből az influenszereknek.
Ennek azonban lesz a követelménye is, ugyanis a Pulse-ban csak a 100.000 követővel rendelkező TikTokkerek vehetnek részt, de a vállalat még őket is komolyabban meg fogja szűrni, hogy tényleg csak a legjobbak kerüljenek be. Azt viszont nem tudni, hogy a reklámmegjelenésből származó bevétel 50%-át az az alkotó kapja-e, akinek a videója megjelenő hirdetés előtt vagy után jelent meg.
via – Business Insider, The Verge
Bódi Dániel 2024.02.02. - Érdemes most már megtanulni, hogy a magyar előfizetők különösen jól járnak…
Bódi Dániel 2024.02.02. - Bár magyar fordításban sosem jelent meg John W. Campbell Jr. 'Who…
Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…
2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…
A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…
2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…