A Ubisot az elmúlt években rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy kicsit enyhítse a játékosokat érő kellemetlen érzéseket. Az egyik ilyen nagy probléma a játékban azok sokasága, akik egyszer csak gondolnak egyet és kilépnek az adott meccsből, mert éppen dühösek, vagy cserben akarják hagyni a szerintük nem jól teljesítő csapattársakat. Ez főleg rankeden kellemetlen.
A dühből kilépő játékosok azonban továbbra is nagy problémát jelentenek.
Vannak olyan operátorok, akiket különösen érint a probléma. Ilyen lehet például Caveira, aki rendszeresen találkozik kilépőkkel, amikor ki akar valakit hallgatni. Bár az ellenfelek pozícióját így is felfedi, a jelenség hatással van a KD arányra.
A Ubisoft jelenleg az Unranked és Ranked játékmódokban fokozódó büntetést alkalmaz azok esetében, akik indokolatlanul kilépnek. Persze rengeteg játék létezik, amelyekben különböző technikákat találtak ki az ilyen típusú játékosok kezelésére.
A Pokemon Unite például kettős rendszert vezetett be, ami nem biztos, hogy jól működne a Rainbow Six Siege esetében, de jó kiindulópont. Ott a kilépő játékosok karaktere továbbra is jelen marad a játékban, és van egy lehetőség arra, hogy kövesse a csapattársat (kvázi AI-ként). Ezzel egyidőben a Fair Play pontszám romlik a játékosnál, attól függően, hogy hányszor, mennyi ideig hagy el egy meccset.
Ha a Fair Play pontok túl alacsonyra csökkennek, a hozzáférés bizonyos játékmódokhoz korlátozottá válik. 80 pont alatt például a játékos nem vehet részt Rankeden. Ha 60-nál kevesebb, akkor nem csatlakozhat random meccsekhez. Ez azt jelenti, hogy az ilyen játékosok csak barátokkal és botok ellen játszhatnak. Így szép lassan a kilépegetés miatt elveszítenek mindent, ami miatt élvezhető a játék.
Valami hasonlót átvehetne a Siege is. Bár van most időkorlát, miután valaki kilépett, ezt érdemes lenne kibővíteni. Úgy tűnik, hogy ilyen esetben a legjobb megoldás mindig az, ha ezeket a játékosokat kizárjuk a legjobb játékmódokból.
Vannak persze játékok, melyek hasonlóan kezelik a helyzetet, mint a Siege. A League of Legends vagy a Super Smash Bros. Ultimate időkorlátos tiltásokat alkalmaz, de ezek némileg hatástalannak bizonyulnak. Sokan ugyanis egész egyszerűen kivárják az időkorlátot, addig nyomkodják a mobilt, vagy mással játszanak, és kezdődik minden elölről.
Más játékok, mint a PUBG és az Apex Legends szintén kezelték a rage quittereket, és a játékmenetben is változtatásokat eszközöltek, hogy igazságosabb legyen a játék. Itt ha valaki kilép, akkor a karaktere ott marad, ahol volt, és lehetőség van visszatérni a meccsbe. Persze közben sebződnek is. Azonban ha egy játékos kilép, de nem halt meg, akkor folytathatja az adott meccset. Ez a megközelítés azonban nem adja a csapattársaknak a lehetőséget a karakter irányítására. Ha a kilépő játékost közben megölik, akkor ez van.
Hasonló a Siege-ben is van: ha valaki Rankeden kilép, még van esélye egy darabig, hogy visszatérjen, ám már csak a következő körben vehet részt.
Érdekes, hogy a többi PvP problémát viszonylag jól kezelte a Ubisoft. 2020-ban több mint 90 000 játékost tiltottak ki csalás miatt. Mindaddig azonban, amíg a kilépő játékosok nem kapnak kemény büntetést a mérkőzések megzavarása miatt, valószínűleg jelen lesz a probléma.
Miért lehet ilyen sok kilépő játékos a Siege-ben?
Gábor János 2024.02.04. - A Pocketpair annak ellenére sem lehet felhőtlenül boldog, hogy az általa…
RP 2022. 07. 11. - A nagy nyári melegek miatt bizony gondok akadhatnak az alapjáraton…
Gábor János 2024.02.04. - Visszataszító húzással lopkodhatja össze az adataidat más böngészőkből az Edge, és…
Gábor János 2023.08.04. - Egy kis Pókember-rajongónak egy folyó mellett játszva jutott eszébe az a…
Bódi Dániel 2023.08.03. - "Figyelem! Ez a játék nagyfokú pszichológiai terrorral és ijesztgetéssel jár, szívbetegeknek…
2024.02.03. - Bizonyára te is gyakran használod a Google keresőt, hogy megtaláld a legmegfelelőbb oldalakat.…