Vannak, akik még profitálhatnak is a váltásból.

A Valve a Half-Life 2: Episode Two kiadása után eldöntötte, hogy ideje továbbfejleszteni a 2004-ben megjelent Source játékmotorjukat, melyet a Half-Life: Source, majd később a Half-Life 2 és Counter-Strike: Source címek kaptak meg először. Az első Source 2 tech demo valamikor 2010-ben készülhetett el, egy Left 4 Dead 2 pályát újítottak fel a fejlesztők az új motor segítségével.

A Left 4 Dead pálya | Forrás: Eurogamer

Egészen 2014-ig sikerült is valamennyire titokban tartani a dolgot, ám abban az évben a fentebb említett Left 4 Dead 2 átdolgozás egyik renderképe napvilágra került „véletlenül”, így nem volt értelme további titkolózásnak. A 2014-es Game Developer Conference eseményen a Valve egyik munkatársa prezentálta is az újdonságot, majd egy év múlva a Dota 2 Reborn frissítés keretein belül a cég saját játéka meg is kapta a motort. Később a Half-Life: Alyx nevet viselő, VR szemüvegekre optimalizált Half-Life játék is Source 2 alapokon érkezett meg pár kisebb címmel egyetemben.

Mi a helyzet a Counter-Strike: Global Offensive játékkal?

A Dota 2 frissítése után a CS:GO közösség szinte minden egyes új frissítésben a Source 2-re váltást várta, ám pár hónapon belül mémmé is vált a jelenség, hiszen csak nem akart megérkezni a játékmotor. Azóta azért néhány Source 2 fejlesztés megérkezett az FPS lövöldébe, a Panorama felhasználói felület és HRTF hangrendszer személyében, de ezek technikailag a régi Source motorra „lebutított” változatok. A pletykák alapján az „új” Dust 2 is Source 2 alapokon készült, melyeket később backportoltak a régi változatra. Az biztos, hogy a natív Source 2-re váltás sok előnnyel kecsegtetne:

  • Optimalizált teljesítményt kapnánk a modern PC-ken, hiszen az új motor sokkal jobban bánik az erőforrásokkal, sokkal több processzormagot/szálat tudna kihasználni
  • Még reszponzívabbak lehetnének az egyes beviteli műveletek, javulhatna az input lag
  • Fejlődhetne a netcode, így jobbnak érezhetnénk a hitboxot vagy épp kevesebbszer halnánk fal mögött
  • Új fizikát kaphat a játék
  • Nagyobb pályák is érkezhetnek, melyből leginkább a Danger Zone profitálhatna

 

2022 márciusának végén megtört a jég, a legutóbbi Dota 2 frissítés után egyértelmű utalások voltak a CS:GO-ra a Source 2 fejlesztői eszközeiben, először az elmúlt 7 évben. Nem is a Valve-ról beszélnénk, ha nem valamilyen kozmetikai tárgyat, ebben az esetben matricákat teszteltek volna az „új” játékmotor alatt. Úgy tűnik, hogy a matricák, skinek áthozatalával nem lesznek gondok, a közösségi piac miatt nem kell aggódnunk.

Pár nappal később több forrás is megerősítette, hogy a CS:GO hamarosan tényleg megkaphatja a Source 2-t egy apró névváltoztatással megfűszerezve. A játék neve simán Counter-Strike lesz majd, a Terrorist és Counter-Terrorist csapatokat pedig egyszerűen CT / T névvel illeti a Valve.

 

Az Arseny Kuzminsky féle Tweet szerencsétlen időzítése miatt sokan áprilisi tréfának tartják a dolgot és amíg hivatalos megerősítés nincs a fejlesztők részéről, addig sajnos benne is van a pakliban ez, ám árulkodó, hogy a korábban Valve News Network néven tevékenykedő Tyler McVicker pár napja, már bőven április elseje után szintén lehozott egy videót a CS:GO Source 2 váltásáról, melyet fentebb meg is nézhetsz. Gyakorlatilag a legnagyobb Valve-val foglalkozó, rengeteg belsős információval rendelkező csatornáról beszélhetünk a személyében. Állítása szerint is még ebben az évben megérkezik az új játékmotor, szinte már kész állapotban pihen a fejlesztők gépein. Ezeknek az információknak a birtokában szinte kötelező volt elgondolkodnunk kicsit a CS:GO jövőjéről, de amíg hivatalosan nem jelenti be a Valve, addig érdemes megfelelő súlyozással kezelni a fenti híreket.

„Bírni fogja a gépem?”

A fejlesztők hónapokig csiszolták a Dota 2 Source 2 változatát

A CS:GO az elmúlt évek során több fejlesztésnek köszönhetően egyre több erőforrást kér magának, illetve maguk a pályák grafikai elemei is egyre komplexebbek lettek. Elég csak a Nuke felújított változatára gondolnunk, melyet hosszú hónapokig optimalizáltak a Valve szakemberei, így nyugodtan kijelenthetjük, hogy már az elmúlt 5-6 évben is érezhetően sokat nőtt a játék gépigénye, nem a Source 2 fogja elhozni a hatalmas váltást.

A Dota 2 2015-ös frissítése sem ment egyszerűen, rengeteg optimalizációra és állítgatásra volt szükség az első időszakban, a rendszerek jelentős részén kevesebb képkockát és több hibajelenséget tapasztaltak a felhasználók. Ennek ismeretében butaság lenne kijelenteni, hogy a CS:GO és a játékosok gépe nem fogja megszenvedni a váltást, ám remélhetőleg az elmúlt évek tapasztalatai és belsős tesztelései után jelentősen könnyebben megtörténhet majd az átállás. Hatalmas gépigény változásra nem kell felkészülnünk, azok lehetnek a legnagyobb veszélyben, akik a jelenlegi gépükön a határokat (épphogy 60 FPS, 144 FPS stb.) feszegetik CS:GO alatt. Az erősebb PC-vel rendelkező játékosok pedig nagy eséllyel profitálhatnak majd a kezdeti nehézségek után, hiszen az erőforrásokkal papíron sokkal jobban bánik a Source 2, végre munkába állhat mind a 12/16/20 szál. 

Megérkezett az új “budget” király?! – Itt vannak az AMD pénztárcabarát processzorai

×