Tech/Tudomány

Csak ezt ne: Jöhetnek a hirdetések a Windows 11 fájlkezelőjébe

A legtöbb technológiai vállalat számára mindig is óriási kérdés és probléma volt a hirdetések kezelése. Egy teljesen ingyenes elérhető, használható szoftvernél vagy oldalnál például még el-elviseli az ember, ha reklámokba ütközik, de ha ez egy olyan esetében történik, amiért fizetett, na az már ki szokta verni a biztosítékot.

Hamarosan ezt a Microsoft első kézből tapasztalhatja meg, a vállalat ugyanis arra készülhet, hogy hirdetéseket helyezzen el a Windows 11 fájlkezelőjében. 

Az új tervezett funkciót egy Insider-programban résztvevő MVP felhasználó, Florian Beaubois szúrta ki, aki azonnal meg is osztott róla egy képernyőképet. Ezen igazából csak annyit láthatunk, hogy az útvonalat mutató felső sáv alatt dokumentum-szerkesztésre a Microsoft Editort ajánlja, viszonylag egy keskeny, nem túl hivalkodó szürke sávban.

Mivel a poszt elég nagy port kavart, a Microsoft vezető programmenedzsere, Brandon LeBlanc a The Verge-nek – a helyzetet gyorsan tisztázandó – nyilatkozott egyet és elmondta, hogy csupán egy kísérleti bannerről volt szó, amit még csak belsős tesztelésekre terveztek, és nem kellett volna külső nézetben megjelennie.

Mivel a fejlesztő ennél többet nem mondott a hirtelen felbukkanó teszt-reklámsávról feltételezhetjük, hogy valamikor a jövőben minden Windows 11-et használó ember találkozni fog majd vele. Azt viszont nem tudni még, hogy a hirdetések csak a Microsoft saját programjaira fognak-e vonatkozni, vagy bárki fizethet majd a Windows fájlkezelős reklámokért.

Érdemes azonban megjegyezni, hogy a Windows-reklámokra korábban is volt már példa. A Microsoft ugyanis már több generáción keresztül futtatott hirdetéseket olyan helyeken, mint a zárolási képernyő, a Start menü, a feladatsor és még a Windows 10 saját fájlkezelője. Persze a felhasználóknak ez sosem tetszett, de azt is fontos szem előtt tartani, hogy a redmondi vállalat már évek óta ingyenesen szállítja az újabb Windows-rendszereket, így kénytelen ilyen, és ehhez hasonló monetizációs lehetőségekhez nyúlni.

via – The Verge, TNW, Bleeping Computer

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Ez jól kezdődik: baj van a Galaxy S24 kijelzőjével – a Samsung is elismerte

Gábor János 2024.02.02. - Elég hamar kiderült egy zavaró, de nem megoldhatatlan probléma a Samsung…

9 perc telt el azóta...

A TOTY Messi-fiaskóval kinyírta az FC 24-et az EA Sports

2024.02.02. - Tavaly azt hittük, hogy a Hero csomagnál nem fog már nagyobbat hibázni az…

10 perc telt el azóta...

Brutális lesz a Netflix éve: Ez a 93 (!!!) sorozat már biztosan érkezik idén

A Netflix 2024-ben sem lazsál: legalább 93 olyan okot ad rá, miért érdemes előfizetni a…

10 perc telt el azóta...

Season 2-től teljes squadokat is megéri majd legyőzni Warzone-ban

2024.02.02. - A Warzone fejlesztői időről időre új dolgokkal, mechanikákkal dobják fel a meccseket. A…

40 perc telt el azóta...

Ha ezt bevezeti a TikTok, mindenki reklámszereplő lesz a platformon

2024.02.02. - Nagyon meg lennék lepve, ha 2024-ben még magyaráznom kellene, mi is az a…

1 óra telt el azóta...

Valentin-nap előtt: 7 randiszimulátor, ami tényleg segít csajozni

Gábor János 2024.02.02. - Nem leszel tőlük rögtön a Végzet Asszonya, vagy a Nők Bálványa,…

2 óra telt el azóta...