Ahogyan a felhasználók egyre inkább ráébrednek a felhasználói adataik, illetve az internetes tevékenységük valódi értékére, úgy kezdik el otthagyni azokat a böngészőket, melyek a adatvédelmi szempontokból nem feltétlenül az ő, sokkal inkább a nagy tech cégek érdekeit szolgálják ki.
Az egyik legnagyszerűbb alternatíva a Brave, amely amellett, hogy semmilyen felhasználói tevékenységet, keresést és adatot nem gyűjt, teljesen hirdetésmentes, ha viszont úgy akarjuk, akkor reklámok megtekintésével még pénzt is lehet keresni. Mindemellett a program chromium alapokon nyugszik, de a legtöbb hasonló böngészőnél jelentősen gyorsabb, a privát fülek Toron keresztül nyitódnak meg, de a keresőmotorok között is szabadon váltogathatunk, és még beépített kriptotárcával is rendelkezik.
A Brave évről évre egyre csak növekszik, ami a fentiek fényében egyáltalán nem lehet meglepő. A vállalat első embere, Brendan Eich pedig örömmel jelentette, hogy a program zsinórban az 5. évében duplázta meg a felhasználói számát, és 2021-ben már több mint 50 millióan választották a Brave-et napi használatra. Ezzel pedig az oroszlános böngésző vált az alternatív böngészők királyává.
Ez pedig azért is nagy szó, mert 2017-ben mindösszesen csak 1,2 millióan használták az alternatív böngészőt, 2020-ban pedig már 24,1 millióan. Aztán 2021-ben hirtelen egy óriási bumm következett, aminek hatására 26 millióan váltottak a biztonságos böngészésre. (Mondjuk a legnagyobb mértékű növekedés 2018-ban volt, amikor megötszöröződött az aktív felhasználók száma.)
„Az 50 millió felhasználó átlépése óriási mérföldkő cégünk számára. Ez egyben erőteljes megerősítése annak a globális mozgalomnak, amelyet a felügyeleti gazdaság alternatíváit kereső felhasználók vezetnek” – mondta Brendan Eich egy blogbejegyzésben. A CEO hozzátette, hogy ezt a fajta lendületet 2022-ben is szeretnék megtartani, és remélik, hogy egyre többen jönnek rá a személyes adataik védelmének fontosságára.
Továbbá az elmúlt egy évben a Brave hirdetési platformja és stratégiája is jelentősen megnőtt. Hirdetési oldalról már 1,3 millióan használják, ami 30 százalékos növekedést jelent, amiből a felhasználó csak akkor lát bármit is, ha azt külön engedélyezi. Mindez a Brave Rewards rendszer keretében történik, amiben pénzzel jutalmazzák a felhasználót, ha reklámokat tekint meg.
2024.02.01. - Az Apple január utolsó napjaiban adta ki az iOS 17.4 bétáját. Az iOS…
Az elmúlt években másodvirágzásnak indultak a horrorfilmek, köztük is élen a slasherekkel és a pszichológiai…
2024.02.01. - Ahogy arra számítani lehetett, a Call of Duty fejlesztői február első napján leleplezték…
2024.02.01. - Nem is olyan rég kerültek ismét reflektorfénybe a Counter-Strike 2 gránátok. Január utolsó…
2024.02.01. – Az AMD 2022 márciusában jelentette be az első, X3D végű processzorát. Ez még…
2024.02.01. - Február 7-én elstartolt a Warzone és Modern Warfare III újabb közös szezonja. A…