Az alternatív böngészők királyává vált a Brave, ami most még ugyan nem éri el a Firefox, Opera, Edge, Safari, Chrome böngészők felhasználói számait, de év végére egyet-kettőt talán még be is érhet..

Ahogyan a felhasználók egyre inkább ráébrednek a felhasználói adataik, illetve az internetes tevékenységük valódi értékére, úgy kezdik el otthagyni azokat a böngészőket, melyek a adatvédelmi szempontokból nem feltétlenül az ő, sokkal inkább a nagy tech cégek érdekeit szolgálják ki.

Az egyik legnagyszerűbb alternatíva a Brave, amely amellett, hogy semmilyen felhasználói tevékenységet, keresést és adatot nem gyűjt, teljesen hirdetésmentes, ha viszont úgy akarjuk, akkor reklámok megtekintésével még pénzt is lehet keresni. Mindemellett a program chromium alapokon nyugszik, de a legtöbb hasonló böngészőnél jelentősen gyorsabb, a privát fülek Toron keresztül nyitódnak meg, de a keresőmotorok között is szabadon váltogathatunk, és még beépített kriptotárcával is rendelkezik.

A Brave évről évre egyre csak növekszik, ami a fentiek fényében egyáltalán nem lehet meglepő. A vállalat első embere, Brendan Eich pedig örömmel jelentette, hogy a program zsinórban az 5. évében duplázta meg a felhasználói számát, és 2021-ben már több mint 50 millióan választották a Brave-et napi használatra. Ezzel pedig az oroszlános böngésző vált az alternatív böngészők királyává.

Ez pedig azért is nagy szó, mert 2017-ben mindösszesen csak 1,2 millióan használták az alternatív böngészőt, 2020-ban pedig már 24,1 millióan. Aztán 2021-ben hirtelen egy óriási bumm következett, aminek hatására 26 millióan váltottak a biztonságos böngészésre. (Mondjuk a legnagyobb mértékű növekedés 2018-ban volt, amikor megötszöröződött az aktív felhasználók száma.)

Brave

„Az 50 millió felhasználó átlépése óriási mérföldkő cégünk számára. Ez egyben erőteljes megerősítése annak a globális mozgalomnak, amelyet a felügyeleti gazdaság alternatíváit kereső felhasználók vezetnek” – mondta Brendan Eich egy blogbejegyzésben. A CEO hozzátette, hogy ezt a fajta lendületet 2022-ben is szeretnék megtartani, és remélik, hogy egyre többen jönnek rá a személyes adataik védelmének fontosságára.

Ez azt jelentené, hogy idén év végére a Brave 100 millió aktív havi felhasználóval is rendelkezhet, amivel már megközelítené a mainstream programokat – főleg, ha azokról vándorolnak át.

Továbbá az elmúlt egy évben a Brave hirdetési platformja és stratégiája is jelentősen megnőtt. Hirdetési oldalról már 1,3 millióan használják, ami 30 százalékos növekedést jelent, amiből a felhasználó csak akkor lát bármit is, ha azt külön engedélyezi. Mindez a Brave Rewards rendszer keretében történik, amiben pénzzel jutalmazzák a felhasználót, ha reklámokat tekint meg.

Eddig az üvegcsékbe zárt fingját árulta, most már fingós NFT-ket csinál – nagyon sok pénzért

 

https://leet.hu/akcioeso/

×