Gaming

Annyira gázak, hogy a kutyának se kellenek a Ubisoft NFT cuccai

A Ubisoft éppen csak belebegtette, hogy valamikor majd a jövőben szívesen beszállnának az NFT-k világába az úgynevezett „play to earn” (P2E) játék modellel, máris elkezdték a dolog kivitelezését. Mármint nem a színfalak mögött, hanem élesben az egyik játékukkal.

A szerencsétlen kísérleti alany pedig az amúgy sem túl sikeres Ghost Recon: Breakpoint lett, amihez nyomban csináltak is néhány digitálisan eredetvédett tartalmat, vagyis NFT-ket. Ezek a játékban is használható tárgyak, felszerelések és ruhák egyvelege, melyeket előzőleg teljesen nevetséges, több száz órás játékkal fel lehetett oldani, mielőtt fizetőssé váltak volna.

Ezeknek a tartalmaknak az apropója egyébként, hogy nem csak azok vásárolhatnak be belőlük és üzletelhetnek velük, akik játszanak a játékkal, hanem teljesen random, „külsős” arcok is. Az ilyen piac a játékosoknak azért is lehet jó, mert a játékkal feloldott exkluzív tartalmakat pénzzé tehetik, vagyis a játékkal kereshetnek kenyérre valót.

A probléma a Ubisoft rendszerével, hogy a kutyát se érdekli, eddig ugyanis a több ezer, december eleje óta elérhető NFT-ből összesen csupán 15 darabot tudtak értékesíteni, néhány száz dollárért cserébe.

Legalábbis ezt az adatot találta az Apex Legends vezető karakterművésze, Liz Edwards, aki két platform adatait vetette össze, hogy megtudja mennyire sikeres a Ubisoft Digitre keresztelt NFT-i. Nos, mint kiderült, nagyjából semennyire, ami már csak azért sem lehet meglepő, mert a tartalmak teljesen ötlettelenek, semmilyenek lettek, illetve azért sem lehetnek kapósak, mert az érintett játékkal sem játszanak túlzottan sokan.

Ezek miatt az okok miatt pedig nem csak a játékosok vakarják a fejüket, hanem maguk a fejlesztők is, akik szerint a Ubisoftnak inkább várnia, és rendesen ki kellene dolgoznia ezt a rendszert, mintsem előbb az ilyen akciókkal jó előre teljesen lejáratni azt. Legutóbb például a STALKER második részét kalapáló csapat futamodott meg az NFT-k elől, köszönhetően a nyakukba zúdult népharagnak, ami ismét csak azt mutatta, hogy a mainstream játékfejlesztők még nem tudnak mit kezdeni az NFT-technológiával. Bár az is kérdéses, hogy egyáltalán kellene-e nekik.

via – Engadget, GameRant

 

Bódi Dániel

Korábbi cikkek

Sötét fordulattal folytatódik az egyik legérdekesebb Star Wars-sorozat

Bódi Dániel 2024.04.04. - Mióta a Disney a mindenható ura a Star Wars fantáziavilágának, nagyjából…

10 óra telt el azóta...

A San Andreas fejlesztője 20 év után rántotta le a leplet a játék egy vicces titkáról

Bódi Dániel 2024.04.04. - A GTA-játékokat részben az teszi oly nagyszerűvé, hogy a megjelenésük után…

11 óra telt el azóta...

Úgy tűnik, hogy a 2024-es Call of Duty még a loadoutokon is alakít

2024.04.04. – Éppen a napokban debütált a Modern Warfare III és Warzone legutóbbi szezonja, ám…

12 óra telt el azóta...

Érkeznek az új AMD CPU-k, a régi alaplapok tulajdonosai is örülhetnek

2024.04.04. – Az AMD Zen 5 processzorairól egyre több friss információ érkezett március utolsó napjaiban.…

12 óra telt el azóta...

Kevés FPS-ed van Counter-Strike 2-ben? – Nem nálad van a baj

2024.04.04. – Március 31-én ért véget a Counter-Strike 2 első, hivatalos eseménye, a Major. Koppenhága adott otthont…

12 óra telt el azóta...

Több szinten is megújulhat az iPhone 16: így néznek majd ki a telefonok

2024.04.04. – Az elmúlt időszakban több információ is érkezett az Apple iPhone 16 és 16 Pro telefonjaival…

12 óra telt el azóta...