Ugyan a Ubisoft még csak teszteli az NFT-technológiát, már most hatalmas utálat és közömbösség övezi, főleg amiatt, hogy láthatólag nem értik, hogyan és egyáltalán miért kellene őket használni.

A Ubisoft éppen csak belebegtette, hogy valamikor majd a jövőben szívesen beszállnának az NFT-k világába az úgynevezett „play to earn” (P2E) játék modellel, máris elkezdték a dolog kivitelezését. Mármint nem a színfalak mögött, hanem élesben az egyik játékukkal.

A szerencsétlen kísérleti alany pedig az amúgy sem túl sikeres Ghost Recon: Breakpoint lett, amihez nyomban csináltak is néhány digitálisan eredetvédett tartalmat, vagyis NFT-ket. Ezek a játékban is használható tárgyak, felszerelések és ruhák egyvelege, melyeket előzőleg teljesen nevetséges, több száz órás játékkal fel lehetett oldani, mielőtt fizetőssé váltak volna.

Ezeknek a tartalmaknak az apropója egyébként, hogy nem csak azok vásárolhatnak be belőlük és üzletelhetnek velük, akik játszanak a játékkal, hanem teljesen random, „külsős” arcok is. Az ilyen piac a játékosoknak azért is lehet jó, mert a játékkal feloldott exkluzív tartalmakat pénzzé tehetik, vagyis a játékkal kereshetnek kenyérre valót.

A probléma a Ubisoft rendszerével, hogy a kutyát se érdekli, eddig ugyanis a több ezer, december eleje óta elérhető NFT-ből összesen csupán 15 darabot tudtak értékesíteni, néhány száz dollárért cserébe.

Legalábbis ezt az adatot találta az Apex Legends vezető karakterművésze, Liz Edwards, aki két platform adatait vetette össze, hogy megtudja mennyire sikeres a Ubisoft Digitre keresztelt NFT-i. Nos, mint kiderült, nagyjából semennyire, ami már csak azért sem lehet meglepő, mert a tartalmak teljesen ötlettelenek, semmilyenek lettek, illetve azért sem lehetnek kapósak, mert az érintett játékkal sem játszanak túlzottan sokan.

Ezek miatt az okok miatt pedig nem csak a játékosok vakarják a fejüket, hanem maguk a fejlesztők is, akik szerint a Ubisoftnak inkább várnia, és rendesen ki kellene dolgoznia ezt a rendszert, mintsem előbb az ilyen akciókkal jó előre teljesen lejáratni azt. Legutóbb például a STALKER második részét kalapáló csapat futamodott meg az NFT-k elől, köszönhetően a nyakukba zúdult népharagnak, ami ismét csak azt mutatta, hogy a mainstream játékfejlesztők még nem tudnak mit kezdeni az NFT-technológiával. Bár az is kérdéses, hogy egyáltalán kellene-e nekik.

via – Engadget, GameRant

97 millió (!!!) forint helyett véletlenül 970 ezerért adtak el NFT majomképeket

 

https://leet.hu/xmas/

×