A Riot szigorít a LeaverBuster rendszerén, ami a jelenleginél durvább büntetéssel jutalmazza a notórius AFK játékosokat.

Folytatódik a Riot Games csörtéje a League of Legends már-már toxikusságba hajló, a játékokat notóriusan otthagyó AFK játékosai ellen. Az rendszer fejlesztői, név szerint BarackProbama és TimTamMonster egy ‘dev blogban’ taglalták az AFK videlkedést, illetve felvázolták az új „queue lockout” rendszer működésér is, amitől remélik, hogy még jobban visszaszoríthatják ezt a fajta magatartást.

A jelenlegi büntetőrendszer sorbanállási késleltetéssel bünteti a szabálysértő játékosokat, ami annyit tesz, hogy aki menet közben otthagyja valamiért a játékot, az a következő néhány meccs indításában akadályozva lesz. Az újabb rendszer viszont különböző fokozatokkal „megakésleltetéseket” kioszthat a toxikoknak.

Ez azt jelenti pontosan, hogy a visszaeső AFK-sok meccsindítását akár napokra is bekorlátozhatják.

„A legtöbb ember számára a Queue Delays jól működik, de a játékosaink körülbelül 9%-a világszerte következetes AFK viselkedést folytat, és úgy tűnik, nem riasztja el őket néhány késleltetés a játékok között” – olvasható a blogbejegyzésben. „Ha egy játékos Queue Lockoutot tapasztal, akkor egy felugró ablak jelenik meg, amely elmagyarázza a büntetést, és nem tudja elindítani a játékokat a MOBA sorbanállásokban”.

Az egytől háromig terjedő büntetési szintek nem fognak sorbanállási korlátozást kiadni, ők csak késleltetést kapnak, amelyek öt játékonként hosszabbodnak majd. A négyes szintnél lépnek életbe a sorbanállási korlátozások, amelyek egy napra eltiltják a játékosokat attól, hogy meccset indíthassanak.

Az ötödik, hatodik és hetedik tier ezután három, hét, vagy akár 14 napra is korlátozhatja a meccsindítást. Sőt, ha ezeken a büntetési szinteken a sorbanállás korlátozási idő letelik, akkor is maximális szintű, öt meccsig terjedő 15 perces sorbanállást kapnak.

A Riot fejlesztői továbbá átdolgozzák a javuló tendenciát mutató játékosok értékelési rendszerét is, a jelenlegiben ugyanis nehéz magasabb büntetési szintről javítani. Erre egy „kifinomult modellt” dolgoztak ki, ami több viselkedési tényezőt vesz majd figyelembe.

Továbbá különböző játékmenetbeli okokat is másként bírálnak majd, vagyis kontextustól teszik függővé az AFK után járó büntetéseket – például, ha valaki azért nem csinál semmit, mert csatlakozási problémái vannak, vagyis megkülönböztetik a szándékos AFK-t a vétlentől.

Azt egyelőre nem árulták el, hogy az új AFK büntetési rendszer mikor élesedik globálisan, az viszont biztos, hogy a Riot előbb néhány régióban beteszteli majd a működését. Azután pedig már mi is okosabbak leszünk.

via – DotEsports, Eurogamer

×