Amióta csak megjelentek a közösségi oldalak, a magyarok valamiért rajonganak értük. Emlékezzünk csak az IWIW-re, vagy a fiatal tinik körében használt MySpace népszerűségére Magyarországon. Azóta persze a közösségi oldalak is átalakultak, újak jelentek meg, mások mentek a levesbe. A Kaspersky kutatása alapján viszont még mindig a közösségi oldalakon éljük az életünket.
A magyarok csupán 3 százaléka nem használ közösségi oldalt.
A kutatásból az is kiderült, hogy a világjárvány alatt a hazai felhasználók több mint 63 százaléka szerint a közösségi szolgáltatások jelentették a létfontosságú kapcsolatfenntartás módját.
A kutatás 2021. májusában készült, 1003 felnőttet kérdeztek meg a szokásaikról. A magyarok 10 éve aktívak a közösségi médiában, platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek online. A világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatát, 40 százalék többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt.
A legkedveltebb platform egyébként a Facebook, mögötte jön a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. 59 százalék legalább hetente egyszer posztol a Facebookon – írják a közleményben, mely az MTI-n jelent meg.
Érdekesség, hogy a megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a közösségi oldalak hatása, míg 21 százalék szerint pozitív.
Gábor János 2024.04.04. - Annak ellenére is belevág a Warner Bros. egy ötödik Mátrix film…
2024.04.04. - Most már hivatalos: A PlayStation Portal, amit a Sony eredetileg a PlayStation 5-höz…
Gábor János 2024.04.04. - A japán rendőrség a jelentések szerint letartóztatott egy személyt, akit azzal…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Az elmúlt évek egyik legérdekesebb kooperatív sci-fi játéka, a Jump Ship…
Bódi Dániel 2024.04.03. - Nem egy párhuzamos dimenzióban, hanem a mi valóságunkban "nyertek meg" egy…
2024.04.03. – Április harmadikán hivatalosan is elstartolt a Warzone és a Modern Warfare III harmadik,…