A Kaspersky megbízásából készült kutatás szerint a magyarok nagyon szeretik a közösségi oldalakat, különösen a járvány megjelenése óta.

Amióta csak megjelentek a közösségi oldalak, a magyarok valamiért rajonganak értük. Emlékezzünk csak az IWIW-re, vagy a fiatal tinik körében használt MySpace népszerűségére Magyarországon. Azóta persze a közösségi oldalak is átalakultak, újak jelentek meg, mások mentek a levesbe. A Kaspersky kutatása alapján viszont még mindig a közösségi oldalakon éljük az életünket.

A magyarok csupán 3 százaléka nem használ közösségi oldalt.

A kutatásból az is kiderült, hogy a világjárvány alatt a hazai felhasználók több mint 63 százaléka szerint a közösségi szolgáltatások jelentették a létfontosságú kapcsolatfenntartás módját.

A kutatás 2021. májusában készült, 1003 felnőttet kérdeztek meg a szokásaikról. A magyarok 10 éve aktívak a közösségi médiában, platformonként átlagosan napi 1-2 órát töltenek online. A világjárvány befolyásolta a magyarok közösségi médiahasználatát, 40 százalék többször használta a közösségi médiát, mint a világjárvány előtt.

  • 78 százalék elsősorban a barátokkal és a családdal való kapcsolattartásra
  • 63 százalék szórakozásra
  • 59 százalék érdekes témák követésére
  • 39 százalék a helyi közösséggel való kapcsolattartásra használta
  • Mások munka miatt

A legkedveltebb platform egyébként a Facebook, mögötte jön a YouTube, az Instagram, a Pinterest, a Twitter és WhatsApp. 59 százalék legalább hetente egyszer posztol a Facebookon – írják a közleményben, mely az MTI-n jelent meg.

Érdekesség, hogy a megkérdezettek 29 százaléka úgy gondolja, hogy negatív a közösségi oldalak hatása, míg 21 százalék szerint pozitív.
https://leet.hu/?s=cyberpunk&post_type=product

×